Monday, November 16, 2009

The Way We Jam


Ring any bells???

that is the title of full English album by KRU..

Well... Once upon a time.. I'm a KRU fanatic!!! hahaha...

Dulu2.. kita dengar music pakai kaset.. CD hanya untuk orang kaya2 jer.. sebab orang biasa2 dengar lagu guna walkman.. orang kaya je ada CD player... Time tu mp3 player tak wujud lagik... mp3 file pun tak penah dengar...

So long story short.... Aku ada semua koleksi KRU punya album (tak termasuk yang sekarang la.. yang paling last tyco.. ala yang konon2 avatar nyanyi tu..) anyway.. semuanya kaset la.. Pernah la ternia di hati aku untuk mengekalkan taraf koleksi dengan membeli CD diorang tapi.. bila check kat kedai.. harga CD sama tarap je ngan CD josh groban RM40++ ( aku bukan la nak diskriminasi.. tapi rasa cam mahal la pulak kalau aku beli album lama ngan harga tu... pastu untuk lagu2 lama lak tu)

Anyway... Aku dah lama la teringin nak dengar balik lagu dari album "the way we jam".. lagu2 melayu diorang senang je nak dengar balik.. search la youtube, imeem.. dll yang sewaktu dengannya.. mesti jumpa.. tapi memandangkan "the way we jam" ni tak le glamer sangat.. maka mmg susah la nak dapat....

So, long story short again... Aku ada exam Isnin ni.. jadi seperti biasa aku ter- search album ni kat amazon.com.. Wallaa.. tak sangka ade.. kekeke.. Dan yang lebih menakjubkan.. murah jer.. USD3.90 brand new with factory sealed katanye... hmmm... lagi murah dari kedai kat KLCC yang aku selalu singgah tu (hmm.. lupa lak nama kedai music tu. yang kat ground floor KLCC..) termasuk shipping jadi USD6.88.. tambah tolak bahagi.. dalam RM24.00.. ermmm...

So.. long story short again.. aku terbeli la.. hahaha... rasa cam pelik lak beli album KRU kat Amerika.. kakaka.... ok.. nak study.. bye!
lol

3 comments:

catz said...

kat malaysia ni CD mmg mahal..
sampai now pun aku rasa still mahal walau mcm dah mampu nak beli..
just came back from Brunei actually,
wah kedai kat sana sgt penuh dgn kaset dan CD artis melaysia..termasuklah KRU noks..
tapi malah gak la...ehek..satu CD around 20-30 dollar berunei (currency sama sebijik dgn singapore dollar..
banyak sgt CD2 lama..tapi mahal lah kalau convert...kupikir2 nyesal gak tak belik..
banyak gila CD penyanyi2 yg dah sam2 kuku pun CDnya masih dijual,,,CD sheril aida, amelina, ramlah ram tahun 80-an so ada..
KRU pun ada....
kat malaysia mana senang nak jumpa dah penyanyi2 yg suam2 kuku dan tenggelam or penyanyi yg popular lagi...tapi CD mereka sgt meriah dijual di soping komplek tersohor mereka..the mall..
:)

Saira said...

catz.. kalau nak cd yang suam2 kuku boleh dapat la kat big music store.. kat KLCC ada rasanya... anyway, i think yang kat KLCC tu boleh request.. kalau tak silap la...

Unknown said...

Hai..boleh upload lagu2 album the way we jam tak? rindu nak dengar lagu The D dengan Sweet November...tak jumpa kat youtube atau google...