Monday, February 06, 2006

AJL 20


1st of all aku nak ucapkan tahniah kepada semua pemenang AJL

Jac "Gemilang" - Juara lagu
Jac "Gemilang" - Juara kategori Balada
Hazami "Kata" - Juara kategori Pop Rock
Mawi "Aduh Saliha" - Juara kategori Irama Malaysia/Etnik Kreatif
Persembahan terbaik - Mawi
Vokal terbaik - Hazami

Tahniah Again... Tapi biasala kita takkan puas hati dengan setiap pertandingan yang dianjurkan.. sebab bagi aku kalaulah aku ni sorang je juri dan juga merangkap ketua juri.. Pemenangnya ialah:

Juara Lagu - Ning "Awan Yang Terpilu"
Juara kategori Balada - Ning "Awan Yang Terpilu"
Juara kategori Pop Rock - Hazami "Kata"
Juara kategori IM/Etnik Kreatif - Mawi "Aduh Saliha"
Persembahan terbaik - Ning Baizura
Vokal terbaik - Jacklin Victor

Kehebatan Ning memang tiada tandingan malam tadi.. begitu menusuk jiwa.. Ning tak perlukan penari latar atau beautiful evening dress untuk persembahan Awan yang terpilu.. kesederhanaan baju kurung dan keindahan lagu tu pun dah cukup hebat.. Ning berjaya menarik aku masuk ke dalam lagu Awan yang terpilu.. Tapi sayang dia gagal mendapat apa2 anugerah.. Apapun bagi aku persembahan Ning memang hebat dan yang terbaik..

Lagu gemilang memang hebat.. suara Jac memang mantap.. kira ok la dia menang.. aku no argument cuma aku lebih sukakan Awan yang terpilu.. hehehe..

Mawi oh Mawi.. Mawi menari malam tadi.. hehehe.. disebabkan kamera tv3 yang biol, separuh tarian Mawi je dapat ditonton.. kacau betul la.. Mawi ok la malam tadi dan kemenangan Aduh Saliha memang di jangka.. sama cam Jac.. Tahniah Mawi..

Lagu Kata dari Hazami memang aku suka dan aku memang harap lagu ni yang menang utk kategori ni.. tapi tak la sampai dapat vokal terbaik.. ntah la..

Persembahan terbaik.. Walaupun dapat kat my dearest Mawi.. tapi kehebatan persembahan Ning tetap menjadi pilihan aku.. she really into it! Sebak dengar Ning nyanyi.. Mawi menang sebab CT jadi juri.. hehehe.. ops tak la.. sebab SMS mestilah dominasi pada Mawi.. aku yakin markah sms Mawi 40++/50.. so no wonder la Mawi menang.. Go mawi Go!

Persembahan2 lain semuanya hebat2.. memang best la.. Tapi Lida kata Adam tiru tarian Backstreet Boys.. ahaa tak tahu.. heheh.. Aku suka pengacara Ally Iskandar ngan Farah Fauzana.. Happening beb..

Pasal juri2 ni aku nak komen sikitla.. ok la juri2 tu tapi how could ct leh jadi juri? dia kan penyanyi sahaja.. apa bezanya ct ngan Ning? I wonder..

Okla.. aku komen sikit ja sebab keseluruhan event bagi aku ok la.. best.. tv3 berjaya menyampaikan motto "Evolusi Muzik berterusan" walaupun terlalu banyak hip-hop katanya Lida.. :)

No comments: