Friday, August 29, 2008

Finally... Everything is Done and OK Now.. (Hopefully)

Actually this week agak memeningkan dan menensyenkan aku.. Susah betul aku nak paham sistem pendidikan US ni.. Too much freedom.. Sampai aku pening nak pilih course apa.. Aku register pastu drop.. pastu register balik.. Adus.. Pening.. pening..

Kesimpulannya:

Aku dah register 3 courses yang aku nak amik semester ni.. Sebabnya aku kena pikir apa yang semester ni aku perlu ambil untuk membolehkan aku amik subject2 tertentu semester depan.. Subject yang aku amik ialah:

1. Electronics Circuit & Signal II
2. Introduction to Digital Signal Processing
3. VHDL & Programmable Logic Device

Semua subject di atas adalah subjeck 7000.. Aku wajib amik at least 4 subject 8000.. So, Subject 2 dan 3 adalah perlu sebagai fundamental utk subject 8000 semester depan.. Lagi satu subject 7000 ialah sebenarnya subject final year untuk undergraduate.. So, kelas tu bercampur la ngan undergraduate.. Anyway, max kelas aku ada 28 org.. Kelas no. 2 tu.. Kelas no. 1 ada 22 org dan kelas no. 3 ada 15 org dan aku adalah satu-satunya lady in that class.. Hikss kelas tak? And the truth is, three is a lot!

Aku nervous la esp subject 1 dan 2 sebabnya macam dah berkarat/berkapuk/kram otak aku.. Lama gila aku tak penah study bende alah ni..

Sebenarnya, aku find out everything and settle everything ni sebab aku sembang panjang ngan one of my lecturer.. Diorang nice la.. Dan aku ni easily recognizable (Semua org seems to recognize me.. thanks tu my tudung ok..Hikss).. And you know what, Tina (Lecturer Elec Cir & Sig II) cakap yang I look like an adventures person.. HAHAHA.. Gelak jap... HAHAHA.. Aku ni adventures ke? Well, I think I give a good impression sebab dia ajak aku gi meeting SWE (Society of Women Engineer) together-gether ngan dia.. Well maybe jugak sebab aku cakap kat dia yang aku takde sape nak sembang with (Actually aku email dia mintak maap sebab aku cakap banyak sangat.. HAHAHA.. words vomit syndrom.. u know..) - See, aku buat keje gila lagi.. HAHAHA..

Oh.. satu lagi, semalam husband Alice (aku tak ingat nama) tegur aku sebab jalan menunduk tak tgk depan.. very dangerous katanya sebab it makes me not aware of my own environment.. True la.. cuma terbiasa jalan menunduk kat Malaysia and feeling too safe.. So, be aware ok.. Bad habit as I admit to him..

Ok la.. Aku nak study/tengok/apapajela kat nota DSP ni sebabnya aku tak masuk 2 previous kelas dia.. Aku baru register hari ni ja..

p/s: Malasnya nak study!! Tolonnnn!!! (sbb tu tu la tulis blog ni.. adaada ja kan) and I still miss Malaysia soo much..

2 comments:

CATZ said...

hi saira,
i'm happy that eerything goes well ye..
hati2..and u are not lonely..
we frens ngendap blog ko hari2..
hiks.
kep updating..and dont forget ur basikal's photo oke.mak nunggu neh.

CurieDesigner said...

beskal photo? still malas la.. hehehe.. nanti la ek.. hikss