Thursday, August 21, 2008

A Walmart Day...

Adus.. Hari ni adalah hari yang sungguh sibuk.. bz bz.. bz shopping.. hehehe...

First thing in the morning.. aku masak nasik.. Lapar wei.. Tahap tenuk kelaparan.. Nasib baik mmg bawak periuk dan kuali dari Malaysia.. Tup2 baru perasan takde pinggan.. Huhuhu.. makan ngan tudung periuk la jadinya...

After makan, aku g Bank of America bukak akaun kat situ.. Yay! Now aku ada kad kredit BoA! Tapi actually ni kad debit sebab kena ada duit dalam akaun.. tapi Visa la.. Apapajelah...

Aku plan g walmart ngan kawan baru aku dari Panama.. Nama dia Flor.. very nice lady and purposely dia g walmart just nak temankan aku and show me the way.. She is new like me but not as new as me.. Got what i mean? Lots of good people around here you know.. I'm so glad!

Kaki aku sebenarnya dah start protes tapi aku gagahkan diri gak gi stesen bas.. Banyak bende aku kena beli ni.. maklumla rumah kosong.. Tepat kul 11.25am bas jalan.. Tambang 50sen ja tapi sbb aku ada student kad, dapat diskaun 50%.. So tambang 25sen.. hikss.. not much different la.. Sampai walmart aku shopping la.. Ni pichass some of it k...

Bende paling penting yang harus dibeli ialah iron.. hikss..ni yg paling murah la ni.. $6.64
Call me now guys! Tepon ni pun yg paling cikai.. $9.97.. Yg bagusnya kat sini ko leh beli hp kat walmart.. dia dtg sekali ngan nombor and kredit.. pilih je hp cam pilih baju ok..
Tak perasan lak periuk nasik ngan pengukus ni gambarnya tegak.. tak larat la nak upload baru.. hikss.. ni pun kecil ja.. cukup la utk aku.. $15.95
Aku pk.. alang2 takde pinggan beli je la satu set kan.. Corelle ni cam beli pinggan biasa ja.. mahal sikit dr pinggan kaca.. so why not? Ni aku amik design simple dan yg paling murah $29.98
Saja nak show off
Putih suci murni ja aku beli.. tambah warna harge lain nnt.. ceh..
Peti ais ku sudah penuh? Hiksss..
Almari baju dah ade hanger tapi masih bersepah.. nanti la ek.. penat la... tu kira excited dpt hanger yg kemas sikit tu.. hikss..

Aku beli bantal gak dan lain2 lagi seperti sudu, garpu dan sebagainya yg aku rasa tak kose la nak amik gambar...

Aku balik dalam kul 4pm naik teksi.. kena $11.00 tapi driver tu mintak $12.00.. Kawan aku kata patutnya 15% tips tapi maybe sebab driver tu kesian kat student dia just mintak $1.00.. apapajelakan..

Actually, International center ada trip g walmart gak hari ni kul 6pm.. Since aku masih ada beberapa barang tertinggal aku join la lg sekali.. hiksss... Kali tak amik gambar sebab penat.. Aku just beli loundry basket, some barang dapur and more vegi dan jugak meja iron... Hehehe.. Tadi beli iron je.. So.. sampai umah around 9.00pm... Bagus la International Center kat sini.. Diorang mmg buat yang terbaik la.. AT least for the first week ni.. Diorang siap offer nak introduce aku ngan org masjid.. anytime aku nak la.. hmm..

p/s: Kat US ni.. takde kedai kecik2.. ni la part yg paling susah bagi aku.. takat nak beli bawang or beras or tepung or sayur or besen or sabun or penyapu.. kena g walmart.. Setahu aku la.. takat ni.. inilah dia.. aku tanya orang2 sekitar pun.. semua kata.. beli kat walmart.. azab sungguh.. tensi! walmart ada 3 around Columbia.. dan semuanya takkan sampai kalau ko kayuh beskal apatah lagi jalan kaki..

13 comments:

Anonymous said...

lawa pinggan corelle tu... putih camtu lah aku nak...

CATZ said...

hemm..nyahh..mak nak corelle satu set ek...murahhh jek..kalau kat sini jgn harap la..pakai corelle ala2 kelas gituh yek..kalau kat tmpt ko ala2 pinggan plastik je lah kemurahannya..bestnya...mak jeles nih..dpt pinggan best dgn rege murah..mak jeles taw dakk..
uuuu....bestnya..
and baguslah..semua org baik kat ngko..and helpfull..takdelah ko terkontang kanting sorang diri..

Mimi said...

caya laah! xlama lagi penuh laa umah ko.. ko online ni kat umah ke? download citer besh2 byk2 aaa... nnt bwk balik cnie.. hehe

CurieDesigner said...

purp.. lawa la jgk pinggan tu tapi aku actually bekenan yg bentuk 4 segi pastu ada macam conteng2 2 line.. nampak exclusive gitu.. regenya mahal sikit.. dalam $50.. so aku pk next time la kan..

catz.. $29.98 tu tak la murah.. cuma maybe la ada yg lebih mahal.. nak compare harga ngan pinggan plastik tak leh sebab tak jumpa smlm.. tapi satu set yg sama pinggan kaca harga dia $16++ dgn beratnya lagi.. tp ye la corelle ni biasa je la kat sini sbb made in USA.. smlm rasanya nampak dlm 5 design jer anyway..

mimi.. aku duk kat university apartment which mean pakai university punya internet line.. DIORANG BLOCK TORRENT!!! Aku tensyen ni.. ARGHH!!! Nak download game bola pun tak leh.. huhuhu.. camne aku nak tgk Messi ni.. Waaaaaa!!!

mirinda said...

mak kater....-->
pinggan cantik ang beli...
putih bersih jer...
seramik ker 2??
baik2 jgn bg pecah sudah...
bleh bwk blk nanti...
kah9.....

p/s: sumer owg krm salam kat kak mas....

CurieDesigner said...

corelle la mirinda.. anyway miranda ni sape yer?

abah said...

Dari abah manjung, Perak, Malaysia' Salam dari abah dan Mak.....
Ok le dah beli barang bolehle jimat sikit,Makanan halal macamana?....
Mirindatu nama gelemer Inle.....

CurieDesigner said...

kak in ker?

CurieDesigner said...

tak jumpa lagi makanan halal.. takat ni makan vegetarian ja.. no ayam n daging lg.. apsal abah tak on skype.. start je internet tu terus je la on skype.. kalau kebetulan mas ada ok la..

abah said...

bila abah buka skynet...mas keluar pulak, mak boringle sikit.... abah takdele apa-apa..... biasale orang tua mudah terasale sikit....

CurieDesigner said...

ala.. esok pagi (sini malam) kita sembang ok.. cakap kat mak.. don't worry..

Anonymous said...

pinggan 4 segi mmg cantik... tu sbb aku beli dulu, tp end up it's not that practical lah... x muat masuk microwave aku... nak letak kat drainer pun x muat. aku nak yg putih tu... aku nak 50pcs... bleh anta x? hiksss...

CurieDesigner said...

what??? 50 pieces? u r not serius right? maybe not la.. aku tak sure.. dia mmg ada jual satu2 tapi ermm.. rasanya dalam walmart tu pun takde sampai 50 pieces.. aku tak pasti pasal kos hantar.. pastu aku ni takde kete kak oi..