Wednesday, August 20, 2008

My 2nd Day at Mizzou...

Memorial Union, UMC
Skrg ni tgh lepak kat Memorial Union a.k.a International Student Center.. Aku mmg suka lepak sini selain dari kawasan luas.. sofa dia mmg selesa.. Ada mamat tu aku nampak siap meniarap lagi kat sofa tu.. melampau betul! Aku rasa most International student mmg suka la kat sini sbb tempat ni exclusive dan selesa.. Aku suka la.. Hehehe..

Pagi tadi, aku pindah masuk apartment.. Mmg best la apartment aku tu.. satu bilik, dapur, ruang tamu dan bilik air. aircond ada kat ruang tamu dan bilik.. Pastu dapur ada oven lagi.. hehehe.. Peti ais besar dan dah ada built in almari.. Yay! Yg takde perabut ja.. So..

Pintu depan dan almari gantung baju sejuk
Ruang tamu
Dapur...
Peti Ais
Closet
Bilik air
AC unit
Bilik Gas.. Rasa cam bahaya ja bende ni ada dalam umah...

Things must buy are:

1. Mop + Penyapu + Pencuci
2. Iron
3. Katil + tilam
4. Hanger
5. Meja (rasanya paling baik beli meja makan can tranform to meja study)
6. Tepon (Line mmg ada, tepon takde)

Things want to buy are:

1. TV
2. Sofa (Hikss)

Yang lagi best, apartment aku ni dekat ngan School aku.. Tak sangka lak.. Kiranya kalau amik Engineering mmg patut duk kat sini.. So, kalau musim sejuk nanti.. tak yah la pk penat nak jalan.. dekat jer.. dalam 10 minit berjalan or less kalau jalan laju..

So, tadi aku gi School register kat Secetary pastu gi Register subject.. Aku amik 3 subject je.. Tapi yang malang (Teramat) ialah subject VHDL (yang paling aku nak amik) dah closed.. Aku tak dapat register.. So, tadi aku jumpa ECE department mintak bukak satu je lagi tempat utk aku.. PLEASE.... So, sekarang ni aku tgh tunggu keputusan la ni.. Jap g kul 3 pm kena g School balik.. Hopefully diorang bukak la balik utk aku.. To be save, aku still reguster subject lain.. Nanti kalau open subject ni aku akan drop subject "Introduction to Nuclear Reactor Engineering".. Aku mmg akan amik subject ni tapi not this semester la.. Hopefully...

Subject registered:
1. Microcomputer Architecture and Interfacing
2. Electronics Circuit and Signal II
3. Introduction to Nuclear Reactor Engineering/VHDL and Programmable Logic Device

Lepas register aku gi Cashier office to make sure diorang tau nak hantar bill kat sape.. Tapi actually everything dah di settlekan oleh International Center.. Doesn't matter..

Lepas tu aku gi Health Care Check In.. Tetiba hilang lak MMR record aku.. Tensyen betul.. Nanti kena mintak tolong rakan2 di Malaysia gi klinik Zalfah dan mintak record aku utk di fax ke sini.. Pleaseeeeee.... Appointment amik darah.. cucuk2 sana sini hari Khamis nanti..

Pastu aku gi Brady Common (Student Center) utk mintak orang IT kat sini connectkan aku ngan wireless internet Mizzou.. As a result.. dapat la aku guna internet tulis blog ni kan.. Bagus la diorang ni tolong buatkan.. Aku mmg malas nak setup sendiri.. Diorang ada sediakan pamplet tapi diorang bukak jugak servis setupkan utk org2 malas membaca.. Hehehe.. (Susah jugak tau)

So.. pastu aku jalan balik ke Memorial Union utk tulis blog.. Sebenarnya tujuan asal nak cari iklan perabut terpakai.. ceh.. Sementara tunggu kul 3 utk aku g School balik.. Mizzou ni besar gila.. Aku sentiasa memegang map.. Kurus la cam ni.. Sesat pun dah banyak kali... Paling teruk, semalam aku tak tau camna nak balik hotel.. hehehe.. Skrg senang sikit sebab apartment dekat ngan School.. Kaki terasa lenguh jugak tapi sebabkan cuaca nyaman so.. ok la.. Tapi seriously, kalau ada kete... hmmm... paham2 je la..

Ok la.. dah kul 2.35pm.. Nak jalan lagi.. MU ni jauh gak ngan School aku.. Nak kena menapak ni.. Gambar2 aku ada amik tadi tapi nanti la ye.. aku edit balik post ni nanti utk taruk gambar..

C ya!

Updated:

Ok.. ECE department akan bukak lagi 3 tempat utk subject VHDL tu.. tapi malangnya myZou slow n lembab hari ni.. Aku mungkin kena tunggu lagi 1 jam utk dia open.. So, right now aku lepak kat school and keep refreshing myZou jer... Risau kalau lambat, 3 tempat tu pun kena kebas...

Jadual kelas aku - Dalam jadual ni Lab VHDL blom masuk lagi..

Ok.. Akhirnya aku berjaya amik kelas VHDL dan dah drop kelas reactor engineering.. Yay!

Part of campus... akibat sesat..

5 comments:

PurPlè said...

wah... semuanya brjln baik i guess. bestnya dpt dok apartment tu. tahniah sbb dpt register subjek vhdl. tgk jadual tu, byk masa utk zzzzz....

CurieDesigner said...

tu la.. aku ada hari takde kelas tu.. isk isk isk.. ni la sebabnya org kata 2 tahun mmg relax.. hikss

Bangla Tambak Johor said...

saira...

beli BASIKAL oke!!!..beli basikal yang vogue!!..senang nak kemana-mana..
...orang kat oversea ni,jenis naik basikal tak kisah punya..cuaca kan nyamann.
(hik..aku dulu pon naik basikal jer pi school...senang..hik..)
make sense tak kat sana?..ko kau nak jalan kaki jer..kuruihh lah kalo gituh,.

CurieDesigner said...

mmg i plan nak beskal.. penat gak la jalan ni.. hikss.. naik beskal pun leh kuruihh gak kan.. hehehe

CATZ said...

meh aku suggest...
beli kereta..hahahahhaha...beli kereta...kehhehee...
ops..beli basikal..sure kurus ko mek...
wahh..tah2 2 tahun lagik kurus lah ko..syoknya ko....jeles mak di sini tau dok..