Friday, November 11, 2005

Sembang Raya & Fairytale aku..

My dearest parents
me and part of us
Family abang aku
My dearest brother and sister

Hmm.. Lama sungguh tak update blog ni.. maklum le raye sakan.. ahakss.. smlm baru masuk keje.. kirenye cuti 12 hari la termasuk cuti umum.. Raye kali ni tak semeriah tahun2 lepas sebab buat pertama kalinya kami beraya tanpa atok dan opah di kedua2 belah abah dan mak.. jadi pagi2 raya lepas sembahyang raya dan bermaaf-maafan kami terus pegi ke kubur atok2 dan opah2.. Kalau dulu akan berkumpul rumah atok tapi kali ni kami terus ke rumah sedara mara tu pun 3 buah rumah ja.. pastu balik umah tunggu kalau2 ade orang nak datang.. sambil2 tengok tv ;-D.. Kakak aku ngan husband dia tak balik kg raye ni jadi kurang sorang ahli la.. caling2 je la.. Yang peliknye dalam kami dok syok bergambar hari raya tak dak satu pun gambar kesemua ahli keluarga bersama di ambil.. semuanya gambar pecah2 ikut suka hati.. hehehe.. abang aku yang mmg jurukamera professional pun tak kuarkan kamera dia.. dok guna kamera aku ja.. kira ok gak la.. yang penting ade gambo.. hakss..
***promote sikit, kalau nak tempah kad kawin ke, jurukamera kawin ke boleh contact aku.. abg aku buat bisnes ni.. kedai dia kat K.Klawang, n9. Cuma kalu amik gambo tu area n9 la, kad kawin ok.. boleh bagi special price lagi..

Ni nak cerita rumah terbuka aku.. Hari raya ke-5 abah aku buat rumah terbuka.. Juadah utama mee kari dan bihun goring pastu kuih raya, keropok, agar2, buah-buahan dll lagi.. plannye nak jemput kawan2 pejabat dia.. start kul 12 sampai kul 5.. so aku pun tumpang sekaki la jemput kawan2 tempat keje lama aku.. last2 kawan2 aku yang datang dulu.. merasmikan umah terbuka tu.. pastu kawan2 adik2 aku.. pastu kawan2 mak aku (jiran tetangga la).. hmm mana kawan2 abah aku ni? Makanan dah nak abis.. ahak ahak.. last2 kawan2 dia call nak dtg malam.. adus.. terpaksa la aku cancel plan nak meronggeng ngan kawan2 aku.. pastu satu hal lagi abah aku kata dalam 20 orang ja nak datang.. mak aku pun ready lebih kurang la.. tambah2 mana yang patut.. nak dijadikan cerita, yang datang lebih dari 30 orang.. tu tak campur ngan anak2 diorang lagi.. hahaha.. makanan tak cukup.. isk isk.. apa lagi mak aku pun gunala ke kreatifan dia.. kitorang buat bihun kari pulak sebab tak sempat beli mee.. hehehe.. sampai ke malam rupanye umah terbuka aku.. penat gila malam tu.. tak larat dah tgk tv tapi sempat jugak main game.. aku tak suka main game sebenarnya kecuali bila balik kampong.. sebabnya? Hmm suka berebut.. ahakss…

Apa lagi ek cerita raya kali ni.. hmm citer pasal kawen.. Mak aku dah bising dah.. nasib baik abah aku baking.. yang adik laki aku umur baru 23 tahun pun mak aku suruh kawen.. ahak ahak.. bagi aku too young for a guy.. tapi bila dia citer gf dia tua 4 tahun dari dia terus mak aku membantah.. bapak aku pun tak restu.. ahakss.. bukan bercinta serious lagi pun tapi baru2 nak serious.. adik aku dah tanya pendapat aku, aku tak kisah la asal bahgia tapi aku kata kalau mak bapak tak bagi hang nak berjuang macam citer Hindustan tu ke? Hehehe.. jadi sementara boleh tarik diri.. aku nasihatkan dia tarik diri la.. adik aku pun macam ok ja cuma mula2 ja macam tunjuk perasaan.. dunia.. dunia.. hmm cakap bab2 kawin ni dulu waktu kakak aku masih tunangan abang ipar aku.. abang ipar aku ade tido umah aku 2 hari sebabnya nak melawat family aku.. lagipun umah dia jauh kat kedah.. heran ek.. nape jiran2 aku tak fitnah pastu tak putar belit fakta lak.. hahaha.. What’s the issue here? Hmm.. I’m blur.. mungkin sebab takde yang jeles kot.. kakak aku pakai tudung labuh lagi.. dia sentiasa jaga aurat dia siang malam, cuma aku ja yang liat.. hehehe..

My Fairytale Story…

Sebabkan ramai sangat duk cakap pasal Mawi-Ina.. aku pun join sekali la.. tapi aku bukan anti Mawi-Ina.. Kalau Ina adalah pilihan Mawi aku redha je.. huhuhu.. i rela u.. Maka terciptalah fairytale ini.. Kisahnya begini.. Suatu hari dulu ade seorang putera raja yang sedang meredah lautan meneroka dunia.. tiba2 kapal putera raja ni karam dan putera ini hilang ingatan akibat kemalangan itu. Maka dia pun menjadi rakyat biasa dan hidup aman damai di kampungnya.. setelah beberapa lama dia berjumpa dengan seorang gadis kampong yang comel dan lemah lembut.. lalu terpikatlah putera raja ini.. maka bercintalah mereka dengan amannye.. atas desakan hidup, sang putera pun pergilah ke kota untuk mengubah hidup mereka.. di sana sang putera ini amat dikenali dan secara tiba2 kecohlah seantero Negara akan kehadiran sang putera ini.. maka ramailah yang mahu mendekati dan mahukan kasih sayang sang putera ini.. malah ada juga yang mahu sepadankan sang putera ini dengan seorang puteri yang cantik jelita.. yang di rasakan paling sesuai dan sepadan dengan sang putera ini.. tak kurang juga yang mahukan sang putera memilih mereka.. Akan tetapi sang putera tidak pernah melupakan gadis kampong yang pernah dicintainya.. maka diberitahulah kepada seluruh dunia bahawa hatinya hanya pada gadis biasa ini.. maka ramailah yang membantah dan ramai juga yang menyokong.. namun nampaknya hati sang putera ini sukar untuk berubah.. tambahan pula sang putera ini pernah merasa susah dan dihina.. sehingga kini sang putera terus berjuang untuk dirinya dan gadis biasa itu pula hanya berserah pada takdir.. oleh sebab fairytale ini belum berakhir maka cerita ini bersambung.. ahak.. ahak.. sorry aku takde bakat tulih karangan jiwang.. kira ok la ni..

Selamat Berhari Raya.. Sebulan Puasa maka sebulanlah kita beraya.. ahak ahak..

No comments: