Monday, January 23, 2006

Song That I Love and Bali..

Hari ni aku mencuba sesuatu yang baru utk blog aku.. hmm mungkin tak baru bagi orang lain tapi baru bagi aku.. aku cuba masukkan lagu dalam blog aku.. tapi aku tak nak lagu as a background tapi as media file where people can stop it whenever they like.. as we all know.. not all people like it. Well, music on your web also included in the annoyed web catagory..

Song That I Love sidebarActually, aku dah berjaya masukkan media player object dan open file mp3 ni dari geocities server tapi the problem is aku nye file mp3 terlalu besar so aku ade problem ngan Data transfer limit yang diperuntukkan oleh geocities.. skrg dah tak leh play dan tak leh donlod (kat "Love it with me") baru kejap tadi boleh..huhuhu.. :( tension tul la! Solutionnya yang aku rasa perlu ialah kecilkan size file dengan mengurangkan bit rate (kbps) yang pastinya akan mengurangkan kualiti lagu..Masalahnya i need "Sound Forge" software. I have this software but not here.. kene balik umah dulu buat dalam laptop aku.. but I want it NOW! arghhh.. kalau nak donlod yang trial version.. it takes.. so long long time.. boleh jem ma.. ini opis server.. hehehe.. So, aku nye "Song that i love" jadi template je lah dulu.. until tomorror. :)

Ok lah, for the record: Aku tulih blog kali ni atas 2 sebab:
1. Aku tension sebab hanya half success masukkan lagu dlm blog
2. Aku boring gile sebab my bespren Lida sedang bercuti kat Bali skrg..

Pic from Lida's blog!Hmm, satu-satunye reason nape aku tak berada di Bali skrg ialah waktu Lida plan nak ke Bali aku tak jumpa sorang pun yang nak join aku gi Bali.. well, Lida go there with her husband.. so i need other partner.. barula jadi the four of us! But semua kekawan lain yang aku ajak gi bali tak nak pegi.. ade yang takut kene bom.. hehehe.. masalah masa, masalah ekonomi dan ade jugak sebab tak ready (i wonder.. ready 4 what?) so.. tinggal la aku di sini.. right now.. my mind ade separuh kat bali.. menyebabkan aku mengular sekejap.. monday blues la katakan.. hehehe..

Semalam Lida sms aku to tell me that she found josh groban DVD live in Concert.. Really made my day.. aku dah cari dvd ni kat banyak kedai kat Malaysia ni tapi tak jumpa.. nasib baik ade kat Bali (pelik kan?) tapi tak pe la.. asal ade.. I'm really happy, so i call her and confirm it to her that i want it.. and ask her to buy it for me first! I love u Lida! ;-) I'm sure she's in the spa right now..

Oklah.. it's late and i should continue my work.. and forget about Bali and my song..

No comments: