Thursday, September 03, 2009

Cerita berbuka...

Aku bukan ape.. saje je nak brag kat sini.. kekeke... Semalam aku masak ayam masak kurma.. kekeke... (nnt jap gi aku amik gambar sebab aku masak banyak.. leh makan 3 hari).. Rupanya tak la susah sangat masak kurma ni.. cuma tak penah cuba jer.. Walau macam mana pun aku tetap rasa bangga..

Rasa masakan aku kali ni ok la.. aku rasa kurang garam sikit sebab tak leh rasa time masak.. Thanks to mak yang men-guide masak bende alah ni.. Aku call Malaysia tau jam 7.30 pagi.. Nasib baik la family kat kampung dah bangun.. hehehe.. Bukan apa, walaupun dah ada resepi tapi kena jugak dgr "live" dari mak di kampung.. Sebab 2 hari lepas aku telah membuat tragedi masak lemak sayur.. Bukan aku tak penah masak masak lemak sayur tapi somehow hari tu aku masak terlebih bubuh gula... Serious aku tak leh makan.. So.. setelah buat adjustment.. aku boleh makan sikit jer.. Rugi-rugi...

Now, aku kat library.. tgh "study" Tapi aku duk teringat nak masak sayur taugeh.. hmm... nyam nyam.. hehehe... Aku rasa la kan.. Bulan puasa ni bukan men-dietkan aku... Tapi merajinkan aku masak dan makan.... Waaaaaaa!!!!!

Sekian.. now jam 2pm.. 5 jam 40 minit to go! :p

1 comment:

CATZ said...

saira,

tahniahhhhh!!....sure sedap kan...
happy that u now on the way to be a good cook..
hiks..
selamat berbuka....