Monday, October 17, 2005

It happen AGAIN?!!! / Marhaban Di Astro – Alamanda

It happen AGAIN!!!

Aku memang nak tulih pasal marhaban di Astro.. tapi… adakah kamera ngan aku memang tak serasi??? Adakah pisang boleh berbuah dua kali? Aku tension yang teramat sampaikan aku rasa nak baling ja kamera aku tu tapi memandangkan aku baru je beli.. mahal lak tu.. aku sabar je la.. geram tak terkata dah ni.. kenapa?? WHY???

Event1: Malam seribu kenangan bersama Mawi.. Aku bawak digicam abang aku.. dengan cita2 besar nak rekod video Mawi.. Abang aku dah ajar cara guna.. siap testing lagi.. everything OK.. tapi sampai ja malam tu.. digicam tu buat hal.. sekeping pun gambar Mawi aku tak leh ambik.. nasib baik la ada official camera MawiFC.. so aku ada la sekeping gambar ngan Mawi.. yang lain2 simpan dalam kepala ja la..

Event2: Disebabkan event1, aku buat keputusan beli kamera digital sendiri.. seminggu lepas event1 aku beli kamera digital Nikon 5M siap boleh rakam video with sound.. jadi semalam aku gi Alamanda dengan cita2 nak amik gambar Mawi sebanyak mungkin (balas dendam la ni).. tapi end session something weird happen to my camera and I have to reset it.. bila aku bukak balik.. keluar error.. “the card is not formatted!” bila aku balik umah.. dgn berdebar2 aku bukak SD kad aku pada computer.. everything GONE! Aku amik banyak sangat gambar dan ade video Mawi.. kebetulan aku duduk kat bahagian depan.. WHAT? It happen again??? Oh NO… I cannot accept this!!! I just CANNOT AND REFUSE TO ACCEPT this..

Aku memang nak tulis what happen that day.. but my hand is shaking with anger.. Menangis pun tak guna.. I hate everything now.. Maybe tomorrow.. maybe.. banyak dalam kepala aku sekarang ni.. InsyaAllah aku akan tulih jugak pendapat aku pasal event semalam.. Just cannot do it today.. I have anger management issue to handle right now..

Marhaban Di Astro – Alamanda

Aku dah telefon semua kekawan aku yang sanggup layan aku.. dah focus kat tv.. cuba tido.. macam2 aku buat utk lupakan masalah kamera aku.. still tak leh ubat jugak kekecewaan aku pada kamera aku. Jadi mungkin dengan focus pada event marhaban tadi dan tulih blog ni dapat membantu aku.. jadi aku ulas event ni hanya dengan bayangan gambar2 yang dah aku amik.. :.(

Aku sampai awal.. dalam kul 12.15.. event start pukul 1.30 tapi orang dah teramat ramai.. pukul 12.35 semua orang dah amik tempat.. jadi security bagitau aku ngan kawan aku baik duduk skrg kalau tidak tak dapat tempat yang best.. jadi aku pun duduk dan dapat tempat yang agak baik.. depan dan tengah (good for my camera ha?) satu masalah timbul.. how about zohor??? Orang dah ramai dan event habis kul 4.30.. hmm.. jadi aku dan kawan aku pakat.. kitorang gi solat gilir2 sementara sorang lagi jaga tempat.. aku berdebar sebenarnya.. camna nak kuar dan masuk balik dlm crowd tu.. alhamdulillah aku berjaya jugak sebab buat muka tebal.. tapi ini sebenarnya yang aku nak komen.. program marhaban itu mengajak kita kepada kebaikan.. tapi rata2 yang duduk sekeliling aku cuma mampu senyum bila aku ngan kawan aku berkira2 nak tempuh crowd dlm masa yang sama nak tempat aku tu balik.. mungkin diorang dtg dari jauh dan boleh buat jamak?? Semua yang duduk dtg dari jauh ke? Tak rasa bersalah ke?? Sendiri mau ingatla.. sayangilah diri sendiri dulu sebelum sayangi orang lain.. dan rata2 mmg semua peminat Mawi..

Tepat 1.30 kump. Firdaus dan Mirwana mulakan nyanyian.. ok lah.. walaupun nama Mawi di panggil2.. diorang ttp cool.. aku baru tau wujudnya kump. Firdaus (hehe.. kump Nasyid ni aku kurang tau.. sorry).. then di ikuti mini teater menarik dari Kaer, Fitri, Azizi, Zainal Alam dan Za8.. kelakar jugak la.. aku suka kostum arab diorang.. (Mana Mawi ni?) Pengacara kata Mawi tak leh kuar dulu nanti semua org balik.. hehe.. (terbukti sbb dia kata smlm 15hb mcm xde org tgk sbb Mawi takde..) Pastu persembahan nyanyian dari kump Firdaus, Mirwana, Kaer, Azizi & Zainal Alam.. Ni aku nak ulas sikit.. dari yang aku tgk Azizi mmg boleh menyanyi dgn baik dan surprise.. surprise.. Zainal Alam nyanyi not bad.. tak keterlaluan kalau aku kata better than Kaer dan Fitri.. Nyanyian Kaer banyak dibantu oleh Azizi dan mmg tak mantap.. well maybe it’s true, looks matter.. Kaer kan cute.. Anyway Kaer is better than Fitri (Ini maybe semua org tau).. Kump Firdaus yang tak aku kenali tu.. what can I say.. mmg World la.. aku suka.. diorang nyanyi even better than mirwana cuma takde lagu hit kot.. kiut2 lak tu (ini tak kira ek, hehe..)

Time Za8 dah pukul 3pm.. aku dah start boring & ngantok.. isk bila la Mawi nak nyanyi ni.. garenti aku balik kalau Mawi takde..Za8 nyanyi 3 lagu.. ok la not bad cuma dia nyanyi lagu slow yang menambahkan tahap ngantok aku.. 3.15.. Finally Mawi kuar.. awal2 dia cakap dia demam.. dia suppose nyanyi 3 lagu tapi sebab masalah kesihatan dia nyanyi satu lagu ja.. Alasan yang sama lagi.. tak sihat.. takpe aku maafkan, nak buat camna dah tak sihat.. tapi waktu dah abis marhaban tu aku sembang2 la ngan makcik2 yang setia tunggu Mawi balik kat pintu belakang sambil2 aku promote kad raya Mawi kat diorang..hehe (sbb kak chikera pesan suh pomot). Diorang komplen.. Mawi asik tgk lantai dan asyik2 tak sihat.. (pendapat peribadi aku.. Mawi patut pandai jaga kesihatan dan jgn keep guna alasan yang sama..makcik2 tu mmg frust bila Mawi nyanyi satu lagu ja dan kedekut senyuman)

Suara Mawi mmg best.. Ini tak dinafikan.. lagipun aku mmg suka tone suara Mawi.. Majlis diakhiri ngan Marhaban dan sesi tandatangan.. Disebabkan aku duk depan jadi aku sempat beratur.. sambil2 tu aku berdoa.. jgnla ade sesape kat tpt keje aku nampak aku berasak2 camni.. tercalar keprofessionalan aku.. hehehe..kononnye la.. (kwn aku kata takpe, buat dek je.. isk tapi aku betul2 harap takde org kenal aku..bagi aku malu la berasak2 semata2 nak tandatangan artis je.. tapi sbb minat aku pada mawi.. ku tebalkan jugak muka ni :-D)

Mawi tak sihat.. aku paham.. boleh nyanyi satu lagu ja.. aku terima.. tak senyum.. Ini aku tak paham dan susah nak terima.. jenuh aku buat alasan utk Mawi.. Aku ok ja sbb mungkin Mawi tak larat nak senyum.. senyum pun macam dibuat2.. tapi kwn aku mmg frust sebab dia 1st time jumpa Mawi.. aku tak rasa Mawi camni.. sbb last time kat PWTC dia ok.. ceria ja jumpa peminat.. Cuma sbb dia demam kot.. tapi demam pun patut boleh senyum sbbnya peminat dia berbeza2.. dan sesi tandatangan tu ½ jam ja.. tak dinafikan aku pun terasa jugak.. Come on la Mawi.. don’t keep doing this.. Aku sempat tegur Mawi.. suruh dia senyum sikit dan sempat jugak sampaikan salam kawan2 aku pada mawi.. Jadi kepada kawan2, Mawi kim salam balik.. hmm.. kalau aku tak tegur dia.. sah dia pandang meja ja.. tapi disebabkan Mawi maka aku maafkan tapi orang lain kita tak tau.. Harap2 adela yang boleh tegur Mawi ni.. Don’t take things for granted Mawi..

Tabik spring aku bagi kat kump Firdaus.. sempat sembang ngan aku lagi..mmg world la diorang ni happy dan sporting.. Awal(beat TV), Azizi, Fitri, za8, Kaer, Zainal Alam pun ok la.. Mirwana aku no komen sbb diorang sign siap2 pastu bagi aku kertas.. tak sempat aku nak tegur diorang (actually sign2 diorang don’t mean anything pada aku.. patut bg peluang aku say hi or anything.. aku rasa insulted tapi mungkin bukan salah diorang.. ntah le.. tak penting pun..)

Pasal Marhaban ni pun aku nak komen jugak.. kump Firdaus, Mirwana, Mawi dan Za8 mmg nampak ok.. Kaer duk blkg so aku tak nampak.. Tapi Fitri dan Azizi.. isk aku bukan niat nak menilai atau mengata tapi kalau tak biasa pun atau tak penah buat ke.. cover2 la sikit.. sekurang2nya do your homework.. berlatih2 la hafal marhaban tu.. bukan susah pun.. aku tgk nak bukak mulut pun susah esp. Fitri.. Aku tak marah cuma aku sian.. semua org tgk.. nasib baik Mawi ade atas pentas so orang focus tgk Mawi..

No picture available.. aku rasa lepas tulih ni aku dah cool down sikit.. Kalau boleh aku nak marah Mawi.. sebab kamera aku prob bila time aku amik gambo dia je! (tak logic kan.. but I don’t care about logic right now..) Bila Mawi on da way back dia senyum dan lambai aku balik.. (Angau jap.. :-D) itupun bila dia perasan aku lambai dia guna kad raye dia.. Mawi.. Mawi.. Keep smiling ok..

It just pictures anyway.. I should not make a fuss of it.

No comments: