Monday, October 03, 2005

Perjanjian...

Banyak sangat perkara yang berlaku dalam masa yang hampir sama.. kalau boleh semua nak tulis kat sini tapi rasa malas pun ada jugak.. jadi untuk menaikkan semangat aku, aku kena senaraikan perkara yang perlu ditulis.. macam perjanjian dengan diri-sendiri la ni.. Antara perkara yang berlaku minggu ni ialah:

1. Belanjawan Negara -> Ini la yang paling penting sekali.. macam2 nak ulas esp pasal kenaikan elaun dan bonus untuk kakitangan awam, pasal minyak, pasal royalti, macam2 lagi la kot.. kena baca betul2 ni, tak leh pakai taram ja tulih kat sini.

2. Pasal Selangor menang besar tahun ni.. Triple piala -> Terus terang aku bukan peminat bola.. siap wish lagi kalau boleh nak bakal suami yang tak minat bola tapi bola tahun ni menarik perhatian aku dan yang paling surprise aku boleh berbincang hangat dengan best pren aku pasal bola (What happen to me???) jadi nak tak nak aku respect la kat bola tahun ni sebab berjaya menarik perhatian aku kalau bukan minat pun.. p/s: Aku bukan penyokong Selangor.. HIDUP SELADANG!!! I still believe in u.. Huuu.. huuu…

3. Pasal Mawi di Kelantan dan macam2 Mawi -> Yang ni macam teringin ja nak tulih tapi kemungkinan besar tak tulih kot sebab tak pi Kelantan pun.. Cuma saja nak selit kat sini.. hehehe.. MAWI WORLD!

4. MAWIFC SHOUTBOX the FRIENDS: Bowling Tournament 2005 pada 2 Oktober 2005 -> Yang ni aku nak tulih sikit la.. maklumla join sama main bowling kat 1 Utama..

5. Aktiviti opis aku.. pasal meeting Photonic Interest Group (PinG) peringkat nasional -> nak promote sikit pasal event akan datang dan hmmm… ni personal sikit maklumla pasal kerje so.. tong.. hehehe..

Kesimpulannya, mampukah aku nak tulih semua ni? Cita2 dah ada.. tinggal nak buat ja lagi.. Ni tak termasuk event yang akan berlaku minggu ni.. Aku dah start Malas dah.. tulih lambat2 takut outdated plak.. jadi tengok dan lihatla.. lihatlah aku memotivasikan diri sendiri.. lagipun masa aku nulih bende2 ni pun malam ja.. disebabkan umah takde tenet aku selalu simpan dan upload pada pagi hari kat opis.. (masa2 warming up.. hehehe).. jadi tengokla.. aku berdoa pada diri sendiri moga aku mampu tulih semua ni kerana bagi aku ni la hobi terbaru aku dan mungkin hobi paling berpaedah sekali.. dan satu lagi ni blog aku.. suka hati aku la nak tulih apa kan.. hehehe.. moga hobi ni dapat bertahan lama.. aminnn….

2 comments:

Anonymous said...

Akum,
Saira.. jgn la mcm tu.. rajin rajin la post idea idea Saira.. :) seronok baca.. anyway.. keep up th good work!!! Min ucapkan, moga moga Saira akan lebih creative utk blog Saira.

Saira said...

TQ for the support.. saira memang nak tulis lagi.. kan dah janji ngan diri sendiri.. hehehe.. insyaAllah akan cuba cuma biasala weekend agak bz dan malas.. thanks again.. rajin2 la baca ek..