Monday, October 10, 2005

Uniknya Ramadhan bersama Mawi (Part 1)

Uniknya ramadhan bersama Mawi.. hm rancangan astro yang memang best sebab dapatla kita cuci mata sebelum bukak pose :-) Kat astro ria kul 6.30pm, ulangan 8.30pm dan 11.30pm.. lebih kurang 2 minit ja tapi cukup untuk menyampaikan pesanan ringkas yang berbentuk nasihat.. Aku akan tulih ulasan ni part by part every 5 hari.. InsyaAllah.. kiranya akan ada 6 part la.. hehehe.. sebenarnya kalau boleh aku taknak tulih sangat pasal Mawi sebabnya asyik2 Mawi ja.. tapi nak buat camna..Mawi memang perkara yang paling aku interested skrg.. nanti aku tulih pasal harry potter lak la.. tunggu november nanti.. oh tak sabarnya nak tgk movie hp yang ke-4..

Apapun memang uniknya ramadhan bersama Mawi tahun ni.. dan uniknya jugak raya tahun ni sebab ada Mawi.. Mawi memang best..hehehe (kalau abah aku tau aku cakap camni memang kene sekeh dah ni..abah aku tak puas hati sebab dia kata Jamal Abdillah 10x lagi best.. ntah la aku no komen.. betul kot bagi dia.. semua ada kelebihan toksah banding2 cuma bagi aku zaman aku ngan jamal tak sama.. aku berada di zaman Mawi hehe..) Tahun ni bagi aku raya agak kurang meriah sebab aku dapat tau kakak aku tak balik raya tahun ni.. abang aku pun balik raya kejap ja.. masing2 ada sebab sendiri, tak leh elak.. sian mak ngan abah aku..nak buat camna..kene redha je la..

Hari 1: Mawi pakai baju melayu dengan kopiah putih.. (hensem bangat :-D). Dia bagitau rukun islam lima perkara.. puasa ialah rukun islam yang ketiga.. (Pose jangan tak pose)

Hari 2: Mawi bangun pukul 5.30 pagi untuk sahur (pelik sebab muka dia fresh ja.. hehehe) Rumah nampak cantik dan bersih.. dia gi dapur makan meggi (ade ke makan maggi..) Mawi bagitau niat puasa bulan ramadhan.. yang penting niat dalam hati dan ibadah di bulan pose.. kalau bekerja kerana Allah.. ibadah la tu..
Mawi tekankan pentingnya bersahur walaupun hanya makan meggi..Thx ..papaadlis sebab ingatkan..

Hari 3: Paling ringkas, Mawi kata dah terlambat nak balik rumah.. jadi terpaksa bukak pose kat restoren.. Mawi bukak pose kat restoren mamak makan nasi kandaq ngan teh tarik.. (yang peliknye restoren tu kosong.. bayangkan la kalau restoren tu ade ramai orang.. tak sempat mamat tu nak makan agaknye.. hehehe) mawi kata lepas makan bayar.. ingat ye kawan2..

Hari 4: "tanpa tiang tiadalah rumah" tula pesan Mawi pada semua.. Mawi pakai baju melayu coklat ngan kain pelikat, amik air sembahyang pastu sembahyang (tunjuk ringkas2 la) Pesan Mawi, janganla bantai tido je bulan puasa ni..kalau tido, setahun puasa pun boleh (hehe.. yeke?) Jangan sesekali tinggal solat waktu bulan posa ni.. tidola lepas solat zohor sekejap..barula badan segar..

Hari 5: Mawi segak berbaju melayu kuning dengan kopiah putih, Mawi kata uniknya ramadhan sebab ada banyak rumah terbuka jadi bolehla ziarah kawan2 lama.. Mawi baca doa berbuka puasa dan menjemput kawan2 dia makan macam dia lak tuan rumah.. hehe (rasanya kawan2 dia kamera shy..) Mawi kata ada satu tempat tiap2 hari ada buat open house.. mana lagi? Masjid la.. JOM..
Ni pun ..papaadlis ingatkan.. mawi kata kalau hari2 ada rumah terbuka save buget dia.. (hehehe..kalau Mawi nak datang Aku buat open house hari2.. mai la Mawi :-D)

P/S: Aduh saliha dah jatuh no.2 kat carta era.. terkezut aku.. aku tak kisah sesiapa pun yang penting aku nak Mawi no. 1.. Undilah cepat..klik sini

No comments: