Monday, July 21, 2008

Antara Tiga..

So.. seperti yang telah di war-war kan oleh aku sendiri.. Aku dah ada laptop baru.. Yay! So, now it's time to think.. What will happen to my old laptop? Laptop lama aku elok lagi.. sihat dan masih comel.. Tapi.. tapi.. tapi.. I nak laptop baru kan.. Hihihi..

Spec laptop lama:

Twinhead Efio!121i
Intel Centrino 1.6 GHz
512 MB RAM
Windows XP Pro
HDD 60GB
Screen size: 12.1"
Weight: 1.8kg

Kira best la tu kan? Usia laptop itu ialah 3 tahun 3 bulan.. Dolu2 harga laptop masih mahal lagi.. So, boleh dikatakan tak jauh beza harganya ngan vaio aku.. kurang beberapa ratus je... So, since my sis tak jadi beli laptop ni dari aku.. Aku nak kasi kat adiks ku.. Masalahnya, yang mana satu ek..

Calon 1:
Adik lelaki aku ni bakal mendapat anak tak lama lagi.. Aku pernah dengar dia sembang ngan wifenya perihal membeli laptop.. Patutkah aku hadiahkan laptop ini sebagai hadiah mendapat baby baru?

Calon 2:
Adik lelaki aku ni lak sedang belajar di UiTM Shah Alam.. Tahun pertama degree in Mech Eng. Adik aku ni dah ada desktop.. Pastu tinggal lak di luar kampus.. Adakah bahaya untuk dia memiliki laptop (takut kena curik) ataupun ini merupakan hadiah yang baik untuk dia menjadi pelajar yang lebih mobile..

Calon 3:
Adik perempuan aku sekarang ni tingkatan 4.. Tahun depan amik SPM.. Kat umah mmg dah ada desktop tapi asyik dimonopoli aleh abahku saje.. So, give her this laptop is also nice since dia suka terperap di bilik.. Tapi adakah terlalu muda untuk dia memiliki laptop sendiri? Tapi dengan menghadiahkan laptop ini kepada dia juga baik untuk pendedahan awal.. Bolehkah laptop ini sebagai hadiah pemangkin untuk SPM 2009?

Aku ada masa dalam 2 minggu saja untuk menentukan calon mana yang bakal menang.. Hehehe.. Ketiga2 calon mempunyai justifikasi yang baik.. Hikss...

8 comments:

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam...pendapat akak calon no. 3 patut dapat coz laptop tu boleh dijadikan semangat pada dia untuk terus belajar dan belajar.

CATZ said...

mek..
ko pilih aku jek lah...
aii lah calon paling sesuai..hadiah perpisahan.kann..?..kan?

if i were u. i'll give to no 1 or no 2.priority is no 2 (mengikut keperluan).

orren said...

Calon yg paling sesuai ialah your sis sbb, your sis tak pernah dapat hadiah, tak de lab top, masih berfikir nak beli ke tak lab top sbb selalu berebut komputer dgn anak......atau anak2 sedara Saira yg suka main komputer tu....he..he..he...

orren said...

Patut kah kamek beli lab top? Nak beli yg Saira punya tak berapa dipersetujui oleh ramai pihak sbb tak de guarantee...nak beli lab top baru mahal cam tak de guna sgt....cam na yer...???

Saira said...

Hi kak cb88.. Thanks for bagi pendapat.. Saya sebenarnya memang berat nak bagi pada calon no. 3 tu.. Sebab kalau bagi kat dia rasa general sikit.. and welcome to my blog ye.. I pun suka movie crazy/beautiful.. hikss..

Saira said...

Catz.. nak bagi kat ko? Malangnya ko tak mendaftar sebagai calon.. hehehe.. Dan usia calon yang layak adalah 26 ke bawah dan nama bapaknya mesti bermula dngn M dan I.. hikss

Saira said...

Orren.. beli ja la laptop baru.. bukannya mahal sangat and u mampu.. 2k dah leh dapat yang ok.. nak lg ok 3k.. tak yah la pk sangat kalau nak.. lagipun kalau nak main game and internet saje tak perlu la yg power sgt..

CATZ said...

eh saira..nama abah aku ada hurup M dan jugak huruf I...tuh ak kira ek?? ekk??