Tuesday, September 23, 2008

Aku suka dan aku tak suka.. (Ramblings Alert!!!)

Well... kita mulakan dengan apa yang aku suka.. Sebenarnya aku suka sebab tadi dapat result kuiz/test (sini diorang panggil kuiz) VHDL.. Hehehe.. ada orang cakap markah aku paling tinggi.. Hehehe.. ye ke? Well, aku tak la percaya sangat anyway.. bila pk2 balik, kuiz tu tak la susah sangat.. Actually aku takut nak gi kelas hari ni sebab takut nak dapat result.. Sebabnya aku hanya dapat idea selesaikan kuiz tu kurang 5 minit dari masa tamat.. First of all.. Aku tak biasa tulis programming atas kertas ok.. So, aku mengalami masalah "staring at the paper" for about 15 minutes.. Aku sort of tak sempat habiskan dengan baik.. (maybe that's why aku tak dapat perfect marks) So, hehehe kiranya aku happy la hari ni.. HAHAHA (gelak besar).. HAHAHA (gelak lagi)..

Ok.. apa yang aku tak suka? Sebenarnya dah lama aku nak tulis bende alah ni.. Aku tak suka kat orang india yang berasal dari India di sini.. Ok.. first of all.. dalam kelas VHDL tu, aku rasa separuh kelas diorang je.. binci!!! pastu diorang ni groupies.. Binci!!! Dan lab partner aku adalah salah seorang dari diorang.. Diorang ni kan.. apa2 nak share sama2.. Binci!!! Hari tu dah kena warning ngan T.A.. Dia kata kalau tak berubah dia akan consider cheating dan kasi markah 0 utk lab.. Worst, akan di-dropkan dari subject.. Ni yang aku tak puas hati ni.. Well, actually b4 kena warning tu aku dah email kat lab partner aku dengan penuh berhemahnya pasal peraturan lab.. Kiranya aku strait fwd la kat dia.. Tapi utk lab 1 nasik dah jadi bubur.. Tapi T.A tu kata 1st time dia warning ja.. Kan aku dah kata.. Isk.. isk..

So, utk lab kedua aku dengan berhemahnya menawarkan diri utk buat report. (1 group, 1 report) dan juga lab 3 dan juga lab-lab seterusnya.. Bukan ape, walaupun diorang macam dah sedar tapi aku takut la.. Biarla aku buat lebih sikit.. lagipun dia macam clueless ja.. buat conclusion pon satu baris ja.. Pastu satu hari tu, dia penah email aku dgn cerianya mintak solution utk homework.. Well, nak je aku cakap kat dia.. I spent 4 hours ok.. 4 f*** HOURS doing that homework.. senang2 ja nak mintak2 solutions.. Well, kalau dia nak discuss aku tak kisah ok.. nak solution free.. boleh blah.. lagipun, kalau di dapati meniru hw.. nanti kena tuduh cheating gak.. Please la... aku tak nak terlibat..

Ok.. cerita dua.. Ada sorang mamat ni kan dari Negara yang sama jugak.. ni kelas DSP lak.. dia kan lecturer ajar.. asyik angguk2 macam ayam.. kiranya dia paham bebeno la tu.. But funny thing is.. ada sorang mamat tu (negara asal tidak diketahui ok).. lecturer ngajar, asyik geleng2 je.. cam tak paham bebeno.. So, aku yang duk belakang ni cuba statikkan kepala.. sebabnya aku tak la paham sangat tapi paham la jugak sikit2.. Tapi serius, nyampahnya aku ngan mamat angguk2 tu.. (Antara sebab lain, aku penah tegur mamat angguk tu (dia satu kelas VHDL ngan aku jugak) tapi belagak nak mampos.. eksen.. So, boleh blah!)

Perkara ketiga (masih melibatkan orang dari negara itu).. Dia ni kan.. suka duk sebelah aku dalam lab DSP.. tak kisah la kan.. Tapi selalu kacau aku.. tak kisah la kalau dia tak paham tapi tolongla baca example or baca buku betul2 sebelum dtg lab.. Ni aku nak buat lab 3 dia dok tanya pasal lab 2 kat aku.. Dah aku tertinggal bas melayan dia.. Well, aku tak salahkan dia.. maybe sesetengah orang lambat paham cuma aku rasa nyampah dengan gaya dia yg lemah lembut cuba pahamkan soklan tu yang menyebabkan aku rimas.. nak copy and paste pun amik masa 10 saat.. Ni yang marah ni.. I marah tapi senyum ok.. Lagi satu, aku dah kasi program yg betul kat dia pun.. dia masih salah gak.. isk.. kesabaran orang baik2 pun ada hadnya.. Hehehe...

Ok la.. hari tu aku ngan Alice bukak forum mengutuk orang dari negara itu.. Diorang ni kan pelik2 belaka.. Dah la tak nak kawan ngan orang lain.. Asyik nak melekat2 ja.. Kalau takde kepentingan, huh jangan harap la diorang nak tegur kita.. Well, maybe not all of them like this.. but most of them is like this..

Ok la.. aku berhenti memganyam ketupat di sini.. Terus tak siap homework aku.. Hehehe..

2 comments:

Anonymous said...

hahhaha..
kelako jugak writing ko nih..entertaining pun iya jugakk...kehkehekh..wah kiranya ko ni pelajar cemerlang lah yaa..wah.. syabas beteh....kagum ni...huhuhu..
ehm...nampaknya kurus pahala poser ko hari ni ye..hehhehe...
eh..
dulukan..aku punya lab partner pun kaum ni jugakla...nama dia siva anak lelaki apa tak ingat..baiik sgt dan rajin..sampai org gosip2 aku dgn dia..koserrrr makkk....ewuuuwwwwww...

nampak ko now dah makin tak clumsy...sumer under control...bagozzzzz...

CurieDesigner said...

catz.. lab partner ko tu walaupun kaum yang sama tapi negara asal berbeza.. Orang Malaysia semuanya baik2 belaka tau.. Hehehe.. well, generally..