Wednesday, September 10, 2008

Homework oh Homework...

Sekarang pukul 12.30am.. Dan aku baru balik dari Lab komputer.. Kesejukan naik beskal.. Aku rasa suhu kat luar tu 10 - 13 celcius.. grrr.. Well, it's actually my friend idea to go to the lab and figure out our homework problems.. Complicated sungguh homework ini.. And like he said.. Ni baru start semester.. Bayangkan end of semester nanti camne.. Waaa!!! Nasib baib dia terre matlab.. Aku yang hampeh ni.. memang 90% lupa nak guna matlab.. Ni utk DSP homework ok... Sebelum tu, I check my homework with him (Analog homework).. Wow.. aku salah banyak wei.. Salah rupanya pemahaman aku.. Aku kena restudy again and again..

Masalah sebenar ialah:

1. Aku memang dah lupa almost 100% macam mana nak selesaikan equation esp in DSP.. exponential characteristic and phase and yang seumpama dgnnya..

2. Aku mmg dari dulu lemah pasal transistor ni.. takat switch, saturated, cutoff tu ok la.. tapi ni dah masuk small signal.. macam mana electron tu bergerak dan faktor2 yg mempengaruhinya.. ape.. tranconductance??? Tolonnnn!!!!

3. Aku mmg tak ingat camne nak guna matlab.. hehehe..

Solutions?

1. Study and study and try very hard to remember maths ok.. Kalau rajin lagi.. amik la subject maths.. Rajinke??? Hehehe..

2. Berbaik-baiklah dengan rakan sekelas anda.. Nasib baik class mate aku ni duk selang beberapa rumah je ngan aku.. (a.k.a my tutor ok).. Anyway, this is his 2nd semester..

3. Buanglah karat dlm otak tu dan paling penting.. Lupakan how relax and easy life used to be.. Huhuhuhu..

Anyway.. esok adalah due utk homework DSP and Analog.. Why every week ada homework??? Tu blom masuk lab and lab report...

Anyway.. I think I'll get used to it next semester.. Ni kira baru nak start enjin.. huhuhu.. In a weird way.. I kind of enjoy it..

Untuk pengetahuan semua.. Hari ni adalah hari yg paling letih sampai aku terpikir nak buka pose (tak bukak ok.. cuma pk je).. Sebabnya.. kononnya hari ni aku nak try naik beskal gi school... The Hill is killing me.. But I got to do it.. Got to improve my stamina.. I'll try again but not bulan pose ok.. at least not during the day.. It took all my energy.. I barely can walk today.. Sian tak??


4 comments:

Mimi said...

ahakss..

alaa nko tu kalau nak bole je..

contoh: masa course dgn zul elektronik kan.. sampai kol 3 xtido semangat wat projek punya pasal.. hehehe..

hmm.. tapi tulaa membe aku pun experience yg sama dulu, by course ni mmg byk assignments, every subject ada.. ko ader geng @ sifu tu ok la kiranya..

ko kayuh beskal pi lect?? uihhh balik sure selimmm..

CurieDesigner said...

Hehehe.. Mimi, aku almost tak ingat betapa gigihnya aku waktu course ngan zul dulu.. Aku tak puas hati kalau tak success.. skrg aku tgh mengumpul semangat aku yg dah lama menipis.. nak menebalkan balik la ni..

sifu aku baik dan hensem.. HAHAHA... well.. we are profesional ok... and he is younger.. kui kui kui.. sebenarnya aku segan gak la kalau asyik tanya org je..

Mimi.. last ayat tu aku aminkan jer.. hehehe..

CATZ said...

kesian..kesiannn...kesiannn...
uihhh....azab jugaklah kan..kenot goyang mata, goyang kaki dan badan anymore...and kena kurangkan hiburan mata aka segala program TV tuh..tapi aku paham lah.kta dah biasa jgaklah keje a bit lepak..so now sure ada rasa pressure kan....
aku pun now dah terasa takottt jugak nih...

hem..ko kalau sellau pi gym kan, boleh improve stamina so u can cycle easily lah next time...ni sebab muscle dan segala lemak sdg berehat2 didlm badan tau dok...
so ko kena kasi up stregth at chest, bicep, tricep, kaki segala..baruuuuu boleh kayuh dgn baik...and masa tuh segala lemak2 ko akan digunakan..so nanti ko balik Malaysia sure selim melimmmm.

orren said...

I also hope you Saira can slim your body after balik US ni kan apa...dah terlalu lama lemak2tu berkumpul kat badan you...jgn mare....motivasini...for your study ...I don't thing you akan hadapi masalah besar sgt....youkan always success....I percaya pada keupayaan you.....