Monday, September 01, 2008

My New Gadjet.. :D & Malaysian Student Gathering...

Kalau Mimi kata new hand bag makes her rajin keje.. My new gadjet ni makes me rajin belajar ok.. Truth story.. Tadaaa...

Hehehe. Aku memang bercadang nak beli speaker utk dgr ipod tapi tak la yg dibuat khas utk ipod.. cadangnya nak beli speaker bodoh ja... Tapi sewaktu berjalan mencari speaker di Walmart.. Aku sungguh tergoda dgn bende alah ni lalu terbeli.. Hehehe.. Harga after tax is USD75.##.. HAHAHA.. sukanya.. sukanya.. Sound memang best.. Boleh sambung kat TV lg (utk tgk ipod video) tp kena ada LCD TV yg ada S-Video connector la.. Non-ipod people also can use this sbb ada wayar utk sambung ke aux spt cd player or mp3 player.. Tapi kalau ada ipod mmg best.. Ada remote tu yg paling best.. hehehe.. Tp kena la pilih playlist dulu.. baru leh ctrl next/previous song.. Remote also ctrl everything else kecuali aux player la kot.. It's automatically charge ur ipod as well.. Alarm clock lak leh pilih nak sound dr ipod,radio or alarm.. leh snooze lg.. Tp aku lebih suka conventional jam loceng la.. So, this is only for my music ja.. I suka la.. Hehehe.. Ok la.. Next!

Oh.. satu lg, positif thing about this thing is aku tak yah bukak komputer utk dgr lagu (laptop is always a distraction to study).. Yay!

Next story is.. Jumaat lepas, ada Malaysian student gathering kat sini.. So, aku pun pegi la.. Saje je la.. MAklumat dari MSD Chicago mengatakan semua student Malaysia kat sini jumpahnya 10 org yang mana 8 adalah Cina dan 2 adalah India.. So, skrg ada 12 la.. Aku dan one more Malay Malaysian.. So, ikut rekod ada 2 Melayu la.. Tapi si H taknak g gathering tu sebab dia berfamily kat sini dan gathering tu plak kul 7 pm.. Aku plak paksa kawan aku (Thailand) ikut aku utk temankan.. Hehehe.. Nasib baik ada hero..

This is potluck gathering.. Everyone has to bring one dishes.. Aku memandangkan malas bebeno nak masak dan one more aku ada kelas ari tu.. (Walaupun kelas abis kul 3) Aku just beli Pizza @ Domino (Vegi).. Well.. Aku tak leh makan almost everything.. No pork only chicken n beef but still cannot eat la kan.. So, aku makan Pizza aku la.. Hikss..

Well, actually more than 10 Malaysian la.. Diorg maybe tak register ngan MSD tapi No Malay la.. So, no speaking Malay also.. Kui kui kui.. Speak English @ Mizzou's Malaysian Student Gathering.. Good for my Thailand friend la.. So.. Sekian cerita ini.. Biasa ja la gathering tu.. sembang2.. borak2.. Nothing much n nothing special..

Satu lagi.. Aku dah berkenalan ngan jiran dari Egypt.. Housewife la.. hubby study Phd.. Nice lady.. Nama dia Fatimah.. anak dia nama Abdul Rahman...

Salam..


4 comments:

PurPlè said...

menarik speaker tu... i've already gave up the idea of using ipod... x larat la nak oranize & buat playlist...

orren said...

Okeylahtu..finallya Saira ada jugalah jumpa org yang boleh puasa sama2. Baik2lah dgn org Eygeptu manalah tahu buka posa nanti dia jemput makan ke....bagi lauk ke...boleh juga dapat rasa masakan diorang....

CATZ said...

napa ek org lain ada pemangkin utk study...tapi aku takde...handbag mahal oso kenot berfungsi..ko speaker pun boleh buat rajin..moskel laaa...
huhuhu..bestlah..at least ko dah makin kenal ramai org...good for u.

CurieDesigner said...

Purp, best la speaker sistem tu.. ko akan teruja memilikinya.. aku bercadang nak bawak balik Malaysia bende alah tu dan pk nak step down power..

Orren.. ok la jumpa muslim kat sini tapi dia tu berfamily dan husband dia nampak tak berapa friendly.. tgk la..

Catz.. Bila ada speaker leh study sambil dgr music n nyanyi2.. best tau.. I'm good at multitasking.. HAHAHA...