Friday, January 30, 2009

What To Do When You Are Extreamly Hungry?

Makan!!!

Hahaha.. jawapan #@$^&!!

Actually, aku dah notice pattern.. tiap2 kali aku lapar gila aku akan masak satu jenis masakan yang kalau sesape kenal aku memang akan suspek abis.. bukan takat lima lima jari tangan, malah sepuluh jari kaki akan tabik kekaguman (hahaha... adegan perasan lagi)..

Ceritanya, semalam aku ada meeting kul 11 pagi ngan my prof. Tapi semalam semalam (kemarin) aku dah la kelas dari 8am - 6.35pm (in between ada la rehat kejap).. Pastu aku tido lambat lak tu.. So, semalam aku tak larat bangun.. so, kul 10.45 pg baru bangun.. Apa lagi, kelam kabut la aku.. makan cereal pastu kuarkan pisang utk lunch.. tup tup.. terlupa buh pisang dalam beg.. After meeting, aku strait away kena gi lab.. Kul 4.30ptg baru balik umah.. lapar sampai sakit kepala aku.. + letih lagi..

So, balik kepada citer pattern aku.. Aku nak makan something yang sedap, pedas dan very the Malaysian.. So, aku masak... Masak Lemak Cili Api!!! This time rebung + ayam.. woo.. SEDAP meletup-letup!!! Tu la ceritanya.. aku penah masak.. masak lemak cili api, ayam + kentang.. penah jugak masak, udang+ayam+ kacang hijau, ada sekali tu.. ayam+udang+kobis.. Hehehe.. So, dengan malu-malu kucing.. aku declare yang aku suka masak lemak cili api.. hehehe.. Satu kepuasan bila makan..

Sebab:

1. SEDAP
2. PEDAS MELETOP-LETOP
3. VERY MALAYSIAN TASTE
4. SENANG
5. PUASSSSS

Sorry la ek, takde gambar.. nama pun masak bila extreamly lapar.. So, panas2.. pedas2.. nyam.. Nyam Nyam... Ops.. gambar???

Resepi aku?

1. Tumbuk cili api dalam 15 biji, potong bawang besar, potong+ketuk serai
2. Bubuh bahan di atas dalam periuk.. campurkan ngan santan cair dan juga ayam/udang/kentang/rebung (mana2 la)
3. Masak and kacau sampai menggelegak
4. Buh santan lagi
5. Buh garam + gula sikit
6. Buh santan (ikut suka kepekatan)
7. Tunggu la sampai semua masak...

Senang gila! :D

HAHAHA!

2 comments:

orren said...

A,kum Saira...,

Tahniah! Makin pandai masak..., bila nak balik Malaysia? Dengar kata nak balik bln 5/6 thnni.. jadik ker???

Saira said...

InsyaAllah..tiket tak beli lagi.. so masih dlm perancangan.. kalau takde aral or halangan..