Monday, August 10, 2009

Barcelona, Spain (Part 1)

Too many pictures... too much.. and I'm lazy...

Percutian seterusnya ialah Barcelona, Spain... selama 3 hari 2 malam

Bukan rahsia kenapa aku ke Barcelona... Hanya satu keinginan aku.. menjejakkan kaki ke sini.. melihat sendiri tempat ini... aku memetik bintang... satu impian yang menjadi kenyataan... Barcelona.. here I am.. Embrace me!

Apa yang aku tidak sangka ialah.. Barcelona adalah lebih dari jangkaan aku... Barcelona bukanlah tempat pasukan bola kegemaran aku semata-mata... Barcelona truly is a beautiful place... the people are also very nice... and for you guys, it is true that Spanish girls are beautiful.. (I'm jealous!)

Lokasi hotel aku adalah walking distant dengan camp nou.. Sengaja Yam pilih hotel yg dekat dgn FCB supaya aku boleh pegi hari2 (and indeed i did ;-D).. Tetapi utk post kali ini, aku akan skip part camp nou (because I will do it seperately... hehehe)

Here the part 1 begin...

the beach...
The back of Sagrada Familia
The front of Sagrada Familia - This is the last church build by Gaudi - the famous architecture
Barri Gotic
Torre Agbar (Agbar Tower)
Park Güell - The Gaudi's park
At the top of Park Güell
me, having a coffee at Jardin de Miramar

Tha's it for now.. c ya!

p/s: give me strength.. I really need to start study... urghhh...

3 comments:

CATZ said...

lawanya reka bentuk bangunan kat sini..
bila lah mak nak mengembara ke spain ni..

Saira said...

kelebihan barcelona ialah bentuk bangunanya yang unik.. meh la.. jom kita pg mengembara ke spain.. i want to go to spain again... :D i even want to live there if given the chance.. hehehe...

PurPlè said...

mmg cantik... especially sbb dekat dgn beach.