Saturday, August 08, 2009

Pictures of the day...

Since I have too much pictures during my trip... I'm getting tired of organizing and choosing the pictures.. But I also love to share some of my experience with my dearest family and friends who are kind enough to read my self loving blog...

So, here I present....

Pictures of the day - The traditional food of Spain - "Paella" know more here


*change language now :p

Sekiranya aku diminta memberi pendapat jujur, aku katakan yang aku lebih sukakan nasi goreng Malaysia.. :) Tetapi "Paella" bukanlah nasi goreng mahupun nasi briani.. ianya unik. Bila saja aku menjejak langkah di Spain, paella merupakan perkara pertama di dalam fikiran aku.. Makanan ini agak terkenal sekiranya anda gemar menonton AFC channel (food in Spain slots) ataupun sekiranya anda seperti saya yang selalu berangan-angan tinggal di Spain :p.. (never hurts to dreams)

Disebabkan Paella ini perlu di masak menggunakan kuali khas, dan di hidang terus dari kuali seperti di dalam gambar.. Ia perlu di pesan sekurang-kurangnya oleh 2 pelanggan. Sekiranya anda ke restoren seorang diri.. permintaan paella anda tidak akan di layan.. hehehe... Harganya juga boleh tahan mahal.. kos seorang ~~ EURO15.00.. Untuk gambar diatas, harganya seorang EURO16.90.. Kesimpulannya.. sediakanlah sekurang-kurangnya EURO40.00 untuk hidangan 2 orang...

Roti keras disapu tomato.. Ini juga merupakan appertiser wajib bagi mereka.. Ianya di hidang percuma (tetapi jangan sangka semua restoren menghidangkannya percuma) Kalau nak tau rasanya.. silalah beli roti keras, kemudian penyek tomato... jadikan jem.. kekeke.. Aku pun tak faham.. tetapi hidangan ini sangat terkenal.. Di mana-mana anda akan di hidang "tapas" ini... (what is tapas)

Sebagai pengakhir entry kali.. I'm proud to say... I love Barca! hehehe (takde kena mengena)


Barcelona is a beautiful city.. you gonna love it.. Believe me even if you are not a Barca fan... But if you are a Barca's fan, like me :D.. It is a triple bonus... because then you can do this:

I can imagine myself watching the game on weekly basis here... hehehe...


p/s: I love Malaysia more... Never doubt of it :D

2 comments:

CATZ said...

wah..
dah tercapai impian ke barcelona..
the paella looks yummy..
aku cuba nak bayangkan roti keras dgn tomato lecek...

PurPlè said...

apa pun masakan msia gak sedap!