Wednesday, August 05, 2009

Trip cont. From London to Liverpool...

Ada dua sebab kenapa aku nak gi Liverpool..

Pertamanya Purp ada kat sana... So, boleh la jumpa kawan yang sudah lama tak berjumpa... Nak tengok jugak macam mana la rupa Liverpool ni... Untuk pengetahuan... Huaaaaa (Nangis dulu) Ini la university yang patut aku pegi.. Waktu apply dulu aku mintak pegi U.K tau! Lebih precise lagi.. Aku mintak nak gi study kat University of Liverpool!!! Apsal la jpa ni gi hantar aku ke usa.. Dan yes.. aku dah buat surat rayuan untuk tukar dari USA ke UK.. kena reject.. huhuhu... Tapi now, tak kisah la.. mungkin ada hikmahnya...

Sebab kedua... my 2nd fav football player play for Liverpool FC!!! Siapa? Fernando Torres la... Tambahan pulak adik aku peminat Liverpool.. So, dia selalu sembang ngan aku pasal Liverpool FC.. So, aku tau la jugak pasal LFC ni..

Perjalanan dari London ke Liverpool adalah selama 2.5 jam... Sampai2 je Purp jemput di train station.. Kitorang balik bilik Purp simpan beg and then terus gi makan kat Nandos.. Kebetulan ada colleque from our work place datang melawat Liverpool jugak.. So, we buat small gathering kat Nandos...

Then, we jalan2.. So, here the pichas....

Ni gambar2 kat Albert Dock...

Liverpool ni tempat asal kumpulan The Beatles.. So, we melawat Museum The Beatles :-)

Dekat kawasan University of Liverpool... Hujan lak pagi tu..

Liverpol city kira ok la.. banyak kedai and walking distant.. Kalau la aku duk sini.. musnah.. musnah.. hehehe.. Sepanjang aku kat London-Liverpool ni.. terbeli la jugak lebih kurang 6 helai tudung Tie Rack.. sebabnya, tudung ni pemes di blog Mimi... So, borong je la.. murah.. hikss..

With Purp-Yam-Me depan poster besar kat Museum LFC

Ewah.. macam yo oo oo je kan... The cream of europe??? hmmm... boleh la... I still think Barca is the cake, the cream, the sugar of Europe.. hehehe...

Tolong!!! Rambang mata i tau... Aku suka aaa... rasa nak beli semua (ewah.. macam minat sgt kan) Most of the item jatuh ke category affordable bagi aku.. (ni pendapat setelah compare ngan barang2 Barca yang sangat la mahal ok.. lemah lutut aku menengok harga barang di Barca Botiga...) :p Walau macam mana pun tak la murah sangat ok.. So, kepada kawan2 mintak maaf la yer.. takde souvenir.. kalau nak, mintak la kat Purp.. kekeke... Kalau nak tau aku beli apa.. tu ha.. cuba pakai kanta pembesar.. apa yg aku pegang tu semuanya aku beli la.. dan aku terlupa la plak nak amik gambar.. dan barang2 tu pulak aku tinggal kat Purp sebab tak muat beg.. hiksss.. Purp, simpan baik2 ok... :D

So.. petang tu, setelah penat berjalan dan bergambar.. aku n Yam pun gi amik train ke Manchester Airport... Aku tak gi melawat Manchester United pun sebab walaupun ramai rakyat Malaysia minat Man Utd, aku tak jatuh ke kategori itewww.. hikss...

Akhir kata.. Thanks a lot Purp! We have a great time! :D Good luck for your Master ok... Balik nanti siapkan la projek kita okey.. ko la harapan negara.. hehehe..

Love you! ;-)

1 comment:

PurPlè said...

great to hv you guys here!