Monday, August 03, 2009

My Vacation Update!

First of all... I nak mintak maap sebab tak larat nak taruk pics dalam post ni.. Sebabnya semalam baru je balik dari Barcelona.. YAY!!!

Ok.. as a reminder... aku perlu buat post:

1. London cont.
2. Liverpool
3. Frankfurt and Saarbuckhen, Germany
4. Barcelona, Spain

Wei.. banyaknye keje.. hehehe

Anyway just nak citer... There is interesting point happen between me and Messi.. Masa aku kat USA, Messi tgh main bola kat Barcelona.. Masa aku gi Barcelona, Messi tgh main friendly kat L.A.. but we cross path kat London, sebabnya time aku gi London hari tu Barca ada friendly ngan Tottenham kat London.. cumanya aku tak pg la.. sbb tak sempat.. huhuhu.. Kiranya kitorang cross flight je la.. huhuhu... Sekian cerita aku.. kekeke...

Trip ke Europe kali ni sebenarnya mmg menarik.. somehow jodoh aku ngan German memang kuat.. as it always become my center point of Europe... This is a good thing sebab takat ni aku rasa German la yang paling punctual dari segi train dan bus.. So, senang nak schedule trip...

Ok... now I'm gonna do pre-post on my every coming post...

Liverpool

Jumpa Purp yang tgh study kat Uni of Liverpool.. gi the Beatles museum, Alber Dock, Anfield (Liverpool FC) and jalan2... Very interesting indeed... And ada Nandos halal.. hehehe..

Frankfurt and Saarbucken

Frankfurt aku gi jalan2 sehari jer.. ngan kawan Yam.. kiranya aku tgk Frankfurt in a glance.. ok la.. Saarbucken lak tempat Yam sambung phd dia.. So, aku gi melawat uni dia dan jugak dia punya city...

Barcelona, Spain :D

Spent 3 days here... Seriously, there are a lot of interesting places in Barcelona. I Love Barcelona! Aku melawat Camp Nou (Wajib! hehehe) dan juga tempat2 menarik lain. Barcelona famous ngan Gaudi architecture.. Dan aku sanggup hidup di Barcelona kalau ada peluang (ewah! hehehe) Walaupun Barcelona tak sefamous visiting places yang lain, aku rasa Barcelona patut jadi antara tempat yg korang patut pegi kalau melawat Europe la.. It has everything.. Pantai yang cantik.. great city, nice people dan juga a very good looking Spanish guy and gurls.. hehehe.. Tgk la pemain2 Spain... That is a good sample :D

Dan sebenarnya aku hampir muflis sekarang ni semuanya disebabkan oleh Barca.. huhuhu.. Everything is expensive there! Dan aku yang sememangnya peminat Barca.. are FORCE to buy at Barca's Megastore.. huhuhu... Really expensive! Purp, shopping kat Liverpool FC is much much cheaper tau! For example, the scarf of Liverpool FC is range between 7 - 12 Pound tapi the scarf of Barca is range between 12 - 20 Euro! dan beza Euro and Pound hanya la around 70 sen.. (1 Pound = 1.178 Euro) Pastu, kalau kat Liverpool FC boleh dapat gym beg dalam harga 5 pound.. kat Barca, the cheapest is 15 Euro.. So, understand now why I feel a little bit bankrupt! Huhuhu....

Ok la.. sekian bebelan kali ni.. bagi aku masa utk pilih gambar yang menarik... I'll try my best!

p/s: Rabu ni travel back to USA.. Arghhhh.. I'm tired of flight! Rasanya dalam 3 bulan ni dah lebih 10 flights dah aku naik! Ubat pun dah nak abis.. huhuhu.. patut beli banyak hari tu...

2 comments:

CATZ said...

updet with photo plisss....
and details..

PurPlè said...

akhirnya tercapai impian ko nak gi barcelona. mesti giler ko shopping barca souvenirs yek. tambah giler dgn harganya yg mahal. tu cara depa nak tmbh income team kot.