Monday, August 03, 2009

London Trip cont.

Ok skrg aku meneruskan entry yang sekerat jalan hari tu...

Esoknya aku jalan2 ke Madam Tussouds Museum.. sebabnya situ adalah antara tempat wajib yang di sebut2.. Entry utk museum ini sangat mahal ok.. GBP25.00 bersamaan RM150 (bundar2 la) ok ok.. jangan convert nanti tak berjalan la ko... Aku rasa tak semua patung lilin tu nampak real, ada yang nampak cam patung jer... Ada riban2 foto, ni la antaranya..

1st yang nampak agak re-al:

with Steven Spielberg
Me and Jim Carry
Obama's new secetary!

Ni rasanya nampak tak real tapi aku suka.. hero 17 Again.. Catz.. you know how many I cair dlm wayang ok... hehehe.. he also play High School Musical (obviously, aku lupa nama dia.. kekeke)

Ni lak memang patung abis la

Professor X
Leornardo lupa sikat rambut.. or gel rambut dia dah habis.. hikss..
Nicole Kidman and Johny Depp.. Sah patung! tak real langsung..

Pastu, on the way back to Victoria station to cont. trip to Liverpool.. Kitorang singgah di King's Cross station.. Tujuannya hanyalah satu.. Aku nak tengok platform 9 and 3/4! Platform di mana Harry Potter amik train ke Hogwards! Hehehe.. die-hard-fan sungguh.. kekeke.. Malangnya platform 9 ke atas ditutup under construction.. ceh... terpaksa la aku amik gambar depan stesen jer...

Untuk pengetahuan anda semua, aku naik 1st class train dari London ke Liverpool tau! Mahal gilos.. GBP34 Sebabnya tiket yg GBP11 dah abis.. huhuhu... So, kawan2 kalau nak melawat London, ni sedikit tips...

Bende paling mahal kat London ni ialah tiket la...

London Eyes: GBP17
Madam Tussouds: GBP25 (kitorang dapat discount GBP5, so tinggal GBP20)
Tiket train kalau beli lambat.. mahal ler..
Metro day ticket: GBP5.65 (rasanye la tapi 5++ la)
Tiket kapal torobang: kitorang amik Ryanair.. dari Frankfurt ke London.. tak mahal sgt rasanya.. less than GBP50 (one way) tak ingat la teman.. sebab i tak beli return. tix.. balik ke Frankfurt Hann, amik tix dari Manchester Airport...
Shoppings: Bergantung pada daya tahan anda.. kekekeke....

So... to be cont.. Until next time...
Next entry: Liverpool.. :)

1 comment:

CATZ said...

hero 17 again tuh mmg le cumelssss..
eh...he play high school musical eh??
wah nyahhhh.....kerem salam sama itewww obama eh...
hhehehe....