Thursday, June 26, 2008

Aku Sungguh Pening...

Aku dapat e-mail dari UMC (University Missouri Columbia) Apartment untuk menandatangani contract bla-bla-bla.. Isk.. serious pening ni..

Task UMC Apartment:

1. Kena bayar "Good Faith" = USD 365.00
2. Kena contact City of Columbia Water & Light Department utk electric, water, sewer & trash servis dan tukar to my name
3. Kena contact Ameren UE utk gas services to my name
4. Kena tunjuk resit2 utility ni bila amik kunci nanti
5. Kena buat appointment amik kunci only between 8.30a.m - 3.30 pm Monday - Friday
6. Kena buat appointment ngan Resident manager utk check rumah (once dah amik kunci)

Task rumah baru aku:

1. Petang ni aku buat appointment ngan Indon cuci rumah
2. barang tak abis packing lagi
3. Lori dah booked (RM280.00 termasuk pekerja)
4. Pindah Astro dah booked (RM140.00)
5. Appointment ngan contractor untuk pasang paip blom buat
6. Appointment utk amik tong sampah dan penutup longkang blom buat

Task 5 mesti buat hari ni jugak sebab petang ni nak cuci rumah.. mesti la ada kepala paip..

Task Pengurusan ke US:

1. Uruskan pembayaran VISA dan buat appointment utk VISA
2. Selesaikan semua borang2
3. Selesaikan Medical Check-up
4. Cari Motel utk duduk sementara waktu sebelum dapat kunci dan menguruskan utility
5. Test darah utk sahkan MMR kat lab darah di Kajang
6. Rasa macam kena renew passport la.. My passport expired 2009

Task kerja aku:

1. Paper untuk 2 projek aku blom buat
2. Testing projek blom buat
3. Presentation utk project review blom buat

Aku sungguh pening!!!! HELP!

1 comment:

Bangla Tambak Johor said...

Saira..
bagus ni buat list,so taklah tertinggal task itu ini.dah siap potong gituh.

anyway..pasport tuh kena renew lah kot sebab,it must valid 6 month atleast unutk berada di oversea,meaning,nanti bila nearer to expire date(which is 6 month before teh real expirydate!),you kena pergi consulate/embassy malaysia di misosuri(ada ke di sana?)..kalau ada OK.kalo takde,lecehkan nak kena pi NY etc..