Monday, June 09, 2008

Finally.. I Bought A New Camera - IXUS 860 IS


Okey.. okey.. It's not the latest Canon camera but I have my reasons ok.. First of all.. Aku dah lama dah dok pk.. nak beli camera baru ke tak nak? Camera lama pun ok lagi.. No rosak2.. Tapi aku jeles la tgk kawan2 i yang cameranya cun2 gitu.. (Camera aku tu not bad la cuma ada beberapa kelemahan yg very the annoying).. Camera lama aku Nikon (Model ape ek.. dah tak ingat) Kelemahannya:

a)
Batera AA - Dulu2 aku yg nak sangat camera yg pakai bateri ni..
b) Start up after amik gambar flash is 15 saat - ini mmg paling annoying sekali la.. selalu la aku kutuk camera aku tu..
c)
Amik video tak cun.

Tapi quality dan lain2 mmg ok.. So, aku rasa ngada2 la kan beli camera baru.. hihihi..

Apa yang aku nak? Paling penting camera baru aku mesti wide angle. LCD screen besar, bateri compact dan video quality ok.. So, camera ape yg aku berkenan? Seriously dah lama aku berkenan ngan Lumix (Siap dah pre-order waktu PC Fair hari tu dan dah bayar RM50 - rugi woo.. sungguh membazir) Tapi masalah Lumix ni.. aku tak kenal sesape yg dekat ngan aku pakai.. So, aku tak tau quality video dia camne.. yg lain2 tu dah ok.. siap zoom dia pun kelass you..

Setelah membuat survey serba sedikit.. Aku buat keputusan untuk membeli Canon (Since dah banyak testimonial aku tengok - not baca ok) dan juga Canon IXUS 860 IS is the only canon IXUS yang ada wide angle features.. So, I go for it la.. Lagi pun aku terpengaruh ngan si catz yang tak sedar diri beli Camera D-SLR tu (Macam pro sangat.. hehehe) Aku, mmg nak yg comel2 je macam aku.. hik hik hik.. Lagipun complicated things tak match la ngan aku.. Si Nora pun pakai D-SLR kan? Hahaha.. Elok la korang berdua.. Pasni bila datang US jumpa aku boleh la amik gambar boyfriend aku ek.. Kita gi concert.. HAHAHA..

Anyway.. Finally aku beli gak a new camera.. Di kala2 aku nak pakai banyak duit dan kesengkekan ini aku makin suka membeli-belah.. Isk isk isk.. Esok nak kena bayar grill n railing umah pulak.. Aku terasa seperti perlukan sugar daddy la.. Tolong!!!!

:D

8 comments:

CATZ said...

Mak mmg tak sedor diri..hehhehe...mengada2 lah kan nak DSLR tuh..by the way, camera ko tuh mcm dah jadi satu wish list aku lah pulak..gambar nya mmg sgt lawa..
and smlm aku get annoying dgn SLR aku tuhh..ni sebab kurang ilmu tak reti guna lah niiii..
aku jeles dgn kamera ko...hiks..

CATZ said...

ko nak bapak gula?..kena pakai modal besar gak tuhh..bapak gula nak yg cute come lote rupa artis..kena transform muka jadik cam moka artis duluk..

Saira said...

Eleh.. ye ke kena jadik cam moka artis baru dapat bapak gula? Hikss..

You nak camera macam i? Camera i ni utk org yang tak pro je tau.. dan juga utk org yang comel dan cute je tau.. Hihihi..

Bangla Tambak Johor said...

saira..
sabarr jer aku mek...dia pi beli camera sebijik cam aku kan si catz nyet tuh..pastuh dia boley tanya aku apa tau.." kau punya single ke dual lense?.."..boleh??..
mak pengsan 5 minit oke!

Saira said...

Hmm.. I pun nak tanya ni.. Ko punya single lense ke twin lense? Hehehe.. Apek tokey kedai itu asik bebel pasal ni tau.. bla bla bla.. siap gaduh2 lagi ngan aku.. Bila aku blah baru dia kasi si catz tu diskaun.. Hihihi.. So.. jawab la mek..

So.. ko dah expert ke ngan camera canggih itew? Hikss..

Bangla Tambak Johor said...

ha..ini baru betol soalan yang make sense nya !!
twin lah..sbb,kalo dah ada dslr,dedua perlu ler..kekekeke..kot2x nak skodeng orang dot dot dot ker..nak memamarazi ker..lense yg satu lagik tuh baru ok gitteww..kekekeee..

Saira said...

Ooo.. Jadi ko la orang yg paling sesuai utk diajak menskodeng.. hihihi.. Si catz tu beli single lense jer.. hakss (jgn marah la catz.. best woman win)

CATZ said...

pi lah ko sesama sekodeng...mata tuh tumbuh ketombit baru tauuu...
yer..yg aku nak tanya tu twins ke single...tersalah term lah mek..

oit saira..ni mak punya lens wide angle punya hokey..bleh gak pi sekodeng..


ko ingat sugar daddy nak ke muka so-so cam kita nih?? jgn harap la..
muka tuh kena cute jugak dulu...pastu body kena mantap meletops...karang berduyun lah sugar dady nak...hehehhe