Friday, March 13, 2009

Percubaan untuk Insaf #5

First, let me say...

Thank God I'm taking a master program in USA..

Why?

Aku baru je lepas sembang ngan one of my friend (from QA and BTN).. We compare between us and UK master's program. Conclusionnya.. adalah ayat di atas.. HAHAHA...

Ok.. ok.. real reason.. first of all, UK's master program (by course) is 1 year.. So, that's mean hectic, stress and damn crazy.. kerana menurut cerita kawan di sana.. dah la kelas dari 7am sampai 7pm.. Makan pun sambil jalan.. Itulah gambaran sibuknya.. Purp, I don't know you.. this is someone else story.. Aku sungguh terpegun dan terpana mendengarnya.. Hehehe..

Aku pulak.. Masih lagi bertarung dengan percubaan untuk insaf.. Dan trendnya ialah.. semakin banyak keje.. semakin suka aku menulis di sini.. Ini bermakna.. aku begitu mudah di distracted.. So, menurut my friend.. kalau la kitorang ni kat UK.. memang fail la.. sebab we are very lazy people.. Hahaha..

Seriously, aku masih lagi berpendapat.. alangkah baiknya kalau aku study di UK.. sebabnya.. It's my %$#&@ dream! jpa saje je campak aku kat US ni.. Aku nak gi Barcelona!!! Waaaaaaaaa!!! So, dear lazy people like me.. study la du usa.. unless you all sanggup lunch sambil jalan ke kelas dan kelasnya 12 jam sehari okie... :p

On other note: Aku nak rambling jap pasal lab partner aku sem ini utk subject nuke! For god sake!!!! aku terpaksa partner ngan minah dari negara itu lagi.. Aku ingatkan dia berbeza.. Well, yes dia berbeza in term of knowledge.. at least she contribute something.. BUT.. every lab.. Aku ulang ok.. Every lab! Aku yang buat analysis data, aku yang buat calculation and aku jugak yang jawab soklan.. keje dia ialah.. tiru aku dan juga memberi buah fikiran untuk jawapan2 aku (this is where I think she good) sekurang2nya... Tapi, since ni dah macam lab 6 or 7.. bila meeting je.. dia akan kata "maaf, saya sangat sibuk dan tiada masa".. Grrrrr... aku marah la ni.. Tapi, as usual jugak.. I just let go.. Marah ni... Marah... On last week lab, dia tak datang, mc. So, aku buat sorang lab.. I'm doing fine ok! And she dare! Ulang.. DARE! mintak data aku.. (she do a week late - alone also) which.. I eventually gave it to her.. When I ask her, she said.. "How will the TA know.. It just a data.." Aku tak tau nape aku just let go.. Mostly I just malas.. Since this subject tak strict sgt on copying (not like vhdl last sem).. But.. still... grrr.. Dia telah buktikan yang aku tak perlukan dia... So, at least I know that.. But still.. I make friends here and this is just a meh and can be ignore.. So I ignored.

No comments: