Tuesday, March 10, 2009

Simple note...

# 1

I miss the sun. Hari ni buat pertama kalinya bagi semester ni bila aku balik dari kelas, hari masih siang. Kelas aku habis kul 6.30 pm.. So, selalunya dah gelap.. tetapi keadaan akan semakin berubah. Ya, cuaca masih lagi sejuk tapi hari sudah makin panjang.. dan malam makin pendek.. I kind of like it. :D

# 2

Sepanjang minggu lepas, semua masakan aku menuju ke arah disaster.. Aku masak 3 jenis masakan..

i) Sambal kerang - Ini memang total disaster ok.. tak leh makan langsung.. aku end up basuh kerang tu balik and simpan.. hehehe.. Not my fault.. Mana la aku tau ground chili tak sama ngan cili kering blend.. I tot it is the same ^_^

ii) Masak lemak cili api - Ini sepatutnya masakan selamat sebab dah selalu buat.. tapi kali ni aku beli cili api merah yg kecil tu.. selalunya cili api hijau yang kecil tapi tak la kecil sangat.. Anyway, sebab kecik aku rasa cam tak cukup je.. So, selalunya kalau cili api hijau tu aku buh dalam 15 biji, cili api merah yg kecil ni aku buh dalam 25 biji.. kononnya.. kuantiti kelihatan sama.. Aku yang tahan pedas ni pun rasa telinga, perut dan esofagus aku terbakar.. So, kena makan nasi + satu sudu kuah + kicap sedozen.. hehehe...

iii) Macarono baked - Last time buat sedap mavelous gitu... tapi kali ni buat.. ermmm.. ku paksa jugak diri ini untuk makan ok.. Sebabnya aku salahkan mushroom cream.. different brand.. and kali ni aku buat experiment, macaroni with salmon + beef and chicken sosej.. not bad aa.. still, it's mushroom cream fault.

Kira hebat gak aa masak 3 jenis dlm seminggu.. main reason is aku tak leh aa makan semua itu.. kena rotate2 ok.. sebab semuanya tak puas hati..

# 3

Projek 2 utk subject ADSP dah kuar.. My life going to be hell again. Due: before spring break.

# 4

Aku plan nak jalan2 di Chicago on Spring Break.. masih merancang schedule okie.

# 5

Aku baru je dapat tau yang aku ni femes.. HAHAHA.. Menurut Gigi, ada seorang mamat (dari negara itu) terpana mendengar nama aku.. ayatnye lebih kurang begini.. menurut Gigi.. "Eh, awak kenal Saira? Kawan Saira ke? Dia femes tau.. Dia ada ke sewaktu International Welcome Party yang lalu.. Dia yang mana satu yer.. Saya sungguh ingin tahu"... HAHAHA.. Aku masih berfikir, adakah ini perkara baik atau perkara buruk.. Tapi rasanya ia bergantung kepada - Apakah sebab sebenar kepopularan aku? Adakah kerana aku cute? atau adakah kerana aku cool? Atau mungkinkah kerana aku kerek? (more likely.. HAHAHA)..

# 6

Ape ke heinye aku mengarut di sini? sekarang hampir jam 2 pg.. Aku harus tidur.. Bukankah aku telah katakan yang projek-2 ADSP sedang menanti? Bermain-main begini adalah tidak sihat bagi seorang pelajar yang popular seperti aku.. kekeke... Lihatlah Donia!!!

:p


No comments: