Friday, May 09, 2008

Cita-cita Baru...

Hari ni selesaila sudah kursus selama 1.5 bulan tu.. Yay!!! Suka.. suka.. Tadi exam ok la.. Since aku tak la study beria.. so aku puas hati la.. Hehehe... End of story!

So, since dah balik awal sebab exam.. Aku takde keje tak tau nak wat pe.. Badan aku rasa better sikit tapi aku tak nak balik umah sebab aku takut melepek.. Dengan keadaan badan yang gini, kalau rasa2 masih ada energy tu.. I dont want to waste it la kan.. So, aku ajak Linda lunch n jalan2 kat Alamanda (Since dekat ngan tempat keje dia).. Mula2 aku nak tengok wayang ngan dia tapi dia busy la.. boleh guna rehat time ja... Nak closing report la.. nak prepare for next week la.. Isk isk isk sibuk bebeno..

So.. sementara menunggu si Linda tu.. Aku ter'singgah' MPH.. Hehehe.. Walaupun aku tau bahaya untuk aku masuk kedai buku coz temptation very high la.. Aku ni memang cam ni.. So, dalam dok2 menahan diri dari membeli another book aku terbeli gak buku ni..

The 100 - A Ranking Of The Most Influential Persons In History by Michael H. Hart

Aku tertarik sebab the 1st person yang tersenarai ialah Rasul kita, Nabi Muhammad S.A.W.. Aku interested la coz buku ni bukan ditulis oleh orang Islam kan.. Great to know others perspective and Jesus Christ is no. 3 just below Isaac Newton.. Hmm.. I wonder, he state a reason and so on in this book.. baru nak mula baca.. Hehehe.. Menarik la buku ni..

Bila Linda sampai, we went lunch and do some shopping.. Then.. Jeng jeng jeng.... (baru nak masuk topik yang kena ngan tajuk entry ni) Aku ada cita-cita baru.. Aku beli pokok! HAHAHA..

Ni la pokok cili api namanya.. Hehehe... Aku letak dalam bilik so leh tengok dia selalu.. :D

Macam tak percaya je aku beli pokok.. Aku beli pokok ni sebab aku rasa nak take care of something la since aku dah tak sempat bela kucing so, aku nak bela la pokok ni.. tengok prestasi aku.. Hehehe.. Pokok ni dah ada buah dah... Aku dapat dua dalam satu.. bestkan dapat makan cili sendiri.. Nanti kalau ada lebih2 leh kasi catz masak.. Hehehe...

Dah beli pokok kena la beli baja sekali kan.. Hopefully ni baja yang betul.. kui kui kui..

Itulah cerita aku pada hari ni.. Balik dari Alamanda aku penat sangat.. Terus tidur.. Skrg baru rasa ok sikit.. Aku rasa cam dah better dari yesterday.. Baby ajak kuar makan tapi aku tak larat la.. Ok.. now energy level back to 5%... doh..

mood: Happy sangat sebab ada pokok.. Hehehe..

2 comments:

Saira said...

Hola:

Lo siento no hablo español y yo también no puede leer español ..

Gran estás viviendo en Barcelona y esperamos que usted apoya el Barça ..

Un Saludo

CATZ said...

Ya ampunnnn..1st time aku tgk org tanam cili dalam bilik..ekehehheheh..
harap-harap pokok cili tuh hidup sihat dan bahagia dalam bilik ko ye saira..ekekkekke