Tuesday, May 06, 2008

Demam oh Demam...

"Oh.. betul la demam"

Confuse aku mendengar kata2 doktor tadi.. Adakah aku kelihatan begitu sihat sekali? But the equipment never lie kan.. Well, aku demam again.. So apa lagi.. Aku pun dilanda masalah menakutkan diri sendiri.. Sebabnya aku demam ni dah tiga minggu berturut2.. So, aku asyik pikir bende pelik2 contohnya.. Aku dok pikir, denggi ke? Alamak.. so, aku pun surf la internet cari tanda2 demam denggi.. lagipun aku nampak ada kesan2 gigitan nyamuk.. Setelah membuat research.. aku rasa macam tak la tapi hati masih risau lagi.. So, aku buat keputusan.. Jumpa Doktor! Mak aku pun kedengaran seperti nak datang sini jaga aku... Aku rasa tak perlu la kan..

Beberapa teori aku telah ditolak oleh Dr.. So teori makan betik dan hormon tak stabil tidak diterima oleh Dr. Hehehe.. So, Dr. buat keputusan untuk check darah aku.. Sebabnya walaupun aku takde tanda2 denggi tapi demam berturut2 is not normal.. So, keputusannya? Platlet dan sel darah putih aku normal.. Hipotesis demam denggi telah ditolak.. Alhamdulillah.. Dr. kata mungkin ada kuman/virus yang degil dalam darah aku yang menyebabkan demam aku on-off.. So, aku diberi antibiotik dan ubat demam.. Dr kata dia bagi antibiotik biasa dulu.. tak bagi yang kuat sebabnya dia kata kalau bagi yang kuat maksudnya antibody badan aku dah teruk sangat..

Tadi Dr offer aku MC dan aku dengan bangganya telah menolak MC itu.. Dan bila Dr tanya aku samada aku gi keje hari ni.. Aku rasa aku telah mengimpress Dr. bila aku kata aku gi keje.. (muka dia cam kagum gitu..) HAHAHA... Actually, aku memang rasa aku tak perlukan MC tu.. Kalau aku rasa tak larat aku blah je la after lunch... Lagipun, the only time aku study is kat kelas.. Aku takkan nye study kat umah and the exam is this friday.. So, apa lagi kasi la award kat aku:

Employee of The Year.. --> Demam pun datang keje.. Hehehe..

p/s: Sandy just told me about Chikungunya Fever... Patutkah aku risau? Wahai catz... Please tanya your Doktor please... Sebab aku rasa macam ada kena la sikit2 signs and symptoms nya.. part sakit badan n pinggang la.. suhu aku td 38.1 kalau tak silap.. tak la sampai 39..

1 comment:

Anonymous said...

doctor i tanya...
kencing u normal tak?..kerap tak?
kalau sakit pingang berpanjangan dia suh ko wat urin test...detail one..