Saturday, May 10, 2008

The Movies...

Semenjak dua menjak ni aku asyik demam ja kan.. So banyak entry hold.. So aku bundlekan movie2 yang aku dah tengok dalam one entry ni.. Keadaan aku sekarang actually a little better tapi masih ada sedikit2 demam.. Kadang2 macam teruk sangat sampai tak larat nak bangun kadang2 macam sekarang ni la.. Ok.. So.. aku pun amik kesempatan menulis sikit2 la.. Hehehe.. Aku mula ngan yang paling latest k..

Iron Man..


Wow.. Memang best korang.. Serius.. Aku tengok citer ni dengan low expectation sebabnya aku memang tak berapa minat sangat citer superhero.. Bukan sebab apa rasa macam dah banyak sangat kan.. Tapi citer ni different la.. Bukan tipikal superhero.. 1st of all aku rasa heronya agak tua tapi bila dah tengok citer ni rasa memang sesuai la.. Sebabnya iron man ni bukannya tetipa je jadi hero cam superhero yang lain.. Dia memang genius gitu.. Aku suka orang genius ni.. Hehehe.. Citerni berjaya melogikkan apa yang tak logik.. Kira best la.. 4/5 Stars.. Wajib tonton!

Forbidden Kingdoms


Well.. Aku tak terpk pun nak tengok citer ni tapi one of my pren highly recomend this movie to me.. So, aku rasa cam rugi lak kalau tak tengok.. Tambah2 ngan gandingan pelakon seperti Jet Li and Jacky Chan.. Mula2 aku ingatkan citer ni citer Cina tapi qupa2nya citer omputih.. Aku rasa citer ni moderate je la.. 3/5 Stars.. Yang paling tak tahan bila semua sami2 tu cakap omputih.. Memang aku tak puas hati.. Tak logik habis.. Tau la citer ni tak logik tapi berpada-pada la kan.. Aku sebenarnya agak kecewa la ngan citer ni.. Aku bagi 3 stars pun sebab aku rasa enjoy gak la.. lagipun aku rasa peminat kungfu memang suka la citer ni.. Sebabnya? Asyik2 berlawan je la kejenye..

Definitely, Maybe


Aku tengok citer ni sebab dia dapat good review kat cinemaonline.. Well cite ni memang ok.. Tak seperti citer chick flick yang lain... Aku rasa citer ni actually romantic drama la.. Aku touch la tengok citer ni.. Aku kasi 3.5/5 Stars.. Citer ni mengisahkan pasal true love yang mana hero ni involve dgn 3 wanita dalam hidup dia.. Dia citerkan kat anak dia how he met these 3 great women.. Memang best la.. Sampai ke hujung cerita kita akan guess who is his wife and who is actually his true love.. Good ending and good story.. Most probably citer ni pun dah takde di cinema anyway.. Hihihi..

Sekian.. ;-)

No comments: