Friday, May 16, 2008

A Long Waiting Narnia...

Inila cerita yang paling aku tunggu2 tahun ni.. Tak tau la naper tapi aku nak sangat tengok citer ni.. Ala2 ngidam gitu.. hikss.. Anyway semalam 1st day launch.. Aku apa lagi.. terus booked tiket malam tadi dan tengok citer ni.. Hasilnya???? VERY GOOD! It worth all my waiting and longing for this movie.. I LIKE IT! Aku bagi citer ni 4/5 stars.. Aku suka la citer ni...


Bagi pembaca buku Narnia.. citer ni ada ubah sikit2 untuk disesuaikan ngan movie tapi basically semuanya ada la.. Buku citer dia pun tak la complicated sangat anyway.. Pandaila penulis script tu keluarkan ayat2 yang witty dan kelakar untuk menceriakan suasana.. Tapi agaknya la orang putih ni memnag cepat ek membesar.. Dah besar pun budak2 4 orang tu makin tinggi.. Macam Harry Potter gak.. membesar bagai johan.. Aku suka High King Peter.. Mula2 mostly aku tertarik ngan citer ni sebab Prince Caspian tu.. Muka dia ada ala2 Spanish.. hikss tapi bila dah tgk movie ni aku rasa aku suka King Peter, The Magnificent...

No comments: