Friday, March 28, 2008

Personal Perception?

Tempat keje aku ada banyak senior and most of them ni boss.. but not all of them is my boss.. Tapi unit we all ni star.. selalu wat keje ngan bahagian lain dan ngan boss orang lain.. So, we all ada banyak experience keje ngan boss org lain.. So.. al-kisahnya, boss G (bekas boss) ni mmg terre la wat keje tapi dia amat la tak suka kat boss J.. So, selalu la dia ngutuk si boss J ni kat kitorang... Boss J ni pulak mmg ada bad reputation of stabbing people back.. took undeserved credit from others.. So we all believed la boss G ni.. So, suddenly bila boss J ni acquired aku utk wat keje ngan dia.. Aku cuak la.. this back stabbing people boss want to work with me? And worst, he actually request me directly to the top management mintak aku keje direct under dia.. Waat??? This guy want to be my boss??? Mean: He want me to work Only for him, don't want to share2.. NOOO!!! I told my real boss, boss A to fight for me.. Don't let him be my boss... Please... Well.. my boss A is a great man.. I'm too cute, of course he will not let me go.. Hehehe..

But, boss J had a new trick.. He suddenly request more projects with me.. I got scared la.. He want to kidnap me. Help! So, I got my trick as well.. Telling him I'm bz.. bla bla bla.. cannot have too many projects at the same time.. So, Aku wat satu projek je ngan dia and kasi the other project kat my other colleague.. hehehe.. So, felt save now..

Tadi, aku discuss2 projek ngan penanggung keje aku tu.. aku cakap la, this boss J ni susah la wat keje ngan dia.. (We are doing the boss J projek k) But kan.. my colleague ni balas balik.. "Dia ok per" Hmm.. aku suddenly cam terkezut gitu.. "Tapikan.. ko kan tau dia camne.." Then, we had some conversation la about him.. And I come with conclusions..

1. That boss G (no longer my boss because he had an affair with my friend and I lost all the respect to him.. and he chose to hate me.. so, he disqualified from being my boss, btw.. he is not my real boss and also unprofessional as well :s) pun bukannya baik sgt pun yang aku terpengaruh ngan kata2 dia..
2. Boss J tu always talk sopan je ngan aku.. Always nice jer (depan aku la)
3. Boss J tu tak penah buat salah pun ngan aku (technically)
4. Aku yg bias when anything to do with boss J (Partly fobia.. takut kena kidnap)

So.. Aku rasa bersalah sikit la skrg, mmg la management org ni pelik2 tapi aku tak patut being judgemental about him... Rasa macam tak patut pulak selama ni aku macam nak tak nak je wat keje dia..

p/s: Maybe sbb aku akan berkursus lama ni.. suddenly asyik pk pasal keje je and people around that...

- Just a stupid rambling...

4 comments:

CATZ said...

hooo..banyak nya huruf..
aku ingat datuk2 je yg org panggil dgn huruf ni...like Datuk K, datuk R, Datuk Z..ehheheh..bos pun ada huruf2.

Saira said...

Hehehe.. Hahaha.. I nak kawin ngan Raja N.. Kui kui kui.. Teka la..

CATZ said...

Raja Nazrin..? jadik nomot 2 lah..
eh..ok..i sukung.,..i sukung..buleh i menumpang kesenangan..jgn lupa aiii

Saira said...

Kalau Raja N tu nak kat aku.. nomot 2 pun no hal.. Kakaka (Applied only to Raja N ok)